حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان:

بیش از هزار انشعاب غیرمجاز برق در کردستان جمع‌آوری شد

  • کد خبر : 20216
  • 06 آبان 1402 - 8:32
بیش از هزار انشعاب غیرمجاز برق در کردستان جمع‌آوری شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: هزار و ۴۴۷ انشعاب غیر مجاز برق، نیمه اول سال جاری در استان شناسایی شد که هزار و ۸۸ انشعاب آن جمع‌آوری و ۸۶ مورد نیز به مجاز تبدیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق کردستان، هیوا لهونیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: با تبدیل ۸۶ انشعاب ذکر شده، بیش از ۱۲۹ مگاوات ساعت انرژی در راستای کاهش تلفات به شبکه سراسری تزریق شد.

وی با بیان اینکه کاهش تلفات، مدیریت مصرف بهینه برق، کاهش خاموشی ها و کاهش انرژی توزیع نشده از اهداف اجرای شناسایی و پاکسازی انشعاب های غیر مجاز است، افزود: شهرستان های سنندج و مریوان به ترتیب با هزار و ۱۹ و ۳۷۶ انشعاب، بیشترین آمار انشعابات غیر مجاز برق در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد از انشعاب های غیر مجاز شناسایی شده در بخش خانگی و مربوط به نواحی منفصل شهری و یا محدوده شهرها بوده است، گفت: در جریان جمع آوری انشعابات غیر مجاز، ۲۹۰ کیلو کابل معادل هزار و ۵۲۵ متر جمع آوری شد.

لهونیان از جریمه سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریالی استفاده کنندگان انشعابات غیر مجاز خبر داد و ادامه داد: استفاده از انشعابات غیر مجاز از مصادیق تضیع حقوق عمومی بوده و امکان دارد باعث خسارت به لوازم برقی شهروندان شود لذا از شهروندان درخواست داریم در اسرع وقت نسبت به تشکیل پرونده جهت برقراری انشعاب مجاز اقدام کنند.

وی ضمن تأکید بر برخورد جدی و قانونی با مشترکین غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از همه هموطنان خواست همکاری لازم را به منظور پایداری شبکه توزیع برق و تامین برق مستمرو پایدار با شرکت توزیع برق استان کردستان داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: به استناد مواد ۵۴۳ و ۶۷۸ قانون مجازات اسلامی استفاده کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمب کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه، تمرد از دستور مقام انتظامی، دخالت در لوازم اندازه‌گیری، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق کنند مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت مشمول سه تا ۱۰ سال حبس می‌شوند.

در حال حاضر بیش از ۷۴۰ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت توزیع نیروی برق کردستان برخوردار هستند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20216
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.