حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

بیجار منطقه هدف بنیاد علوی شد

  • کد خبر : 10403
  • 20 اردیبهشت 1402 - 8:17
بیجار منطقه هدف بنیاد علوی شد
مدیر عامل بنیاد علوی در بیجار گفت: با بررسی های میدانی امروز در شهرستان بیجار، در بنیاد علویی منطقه گروس، شهرستان هدف انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی در بیجار، وحید خاوئی اظهارداشت: تصمیم نهایی بنیاد مستضعفان بر این شد که در طرح های پیشرفت و آبادانی، شهرستان بیجار منطقه هدف معرفی و ثبت شد.

وی افزود: موضوع اشتغال در شهرستان بیجار یکی از دغدغه های مهم مسئولین ارشد منطقه است و کاهش فرصت های شغلی موجب افزایش مهاجرت جوانان شده است که بخشی از آن، کمبود زیر ساخت های عمرانی است.

مدیر عامل بنیاد علوی گفت: در حوزه راه های روستایی هم کمک های خوبی را خواهیم داشت و بخصوص تمرکز ما بر روی اشتغالزایی بر اساس ظرفیت مناسب قطب گندم است.

وی ادامه داد: از دیگر ظرفیت های شناسایی شده در شهرستان بیجار، ایجاد فرصت در حوزه فرش بافی است که هنرمندان ماهری در شهر و روستا وجود دارد و بی مهری هایی به فرش آهنین وارد شده است.

خاوئی با اشاره به اینکه از دیگر ظرفیت های شهرستان بیجار، موضوع گردشگری و بوم گردی است گفت: در گذشته پروژه هایی مشارکتی در حوزه های ورزشی ( ۶ قطعه چمن مصنوعی)، ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی محرومین و ۱۰۰ واحد دیگر در دست اجرا است و مطالعاتی را در راه های روستایی به سرانجام رسانده ایم.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع فعالیت در منطقه را با مشارکت مردمی به بهره برداری خواهیم رساند تاکید کرد: اگر مردم را در کنار خود نداشته باشیم، بدون شک اجرای پروژه به نفع مردم نیست و مورد استقبال عموم قرار نخواهد گرفت.

مدیر عامل بنیاد علوی گفت: تأثیرات مثبت در شاخصه‌های معیشتی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و سلامت جامعه هدف، پیشنهاداتی درباره اجرای این طرح در سایر شهرستان‌های محروم کشور مطرح شده اسن که کارشناسان بنیاد مستضعفان در انتخاب گزینه‌های خود برای اجرای طرح آبادانی و پیشرفت با استفاده از مجموعه‌ای از مطالعات و لحاظ کردن مجموعه‌ای از شاخص‌ها،اقدام به انتخاب مناطق هدف نمودند.

وی افزود: بنیاد علوی با استفاده از الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی خدمات خود را در چهار محور عمران، زیرساخت اشتغال، سلامت و فرهنگ در منطقه هدف خلاصه می‌کند.

خاوئی تصریح کرد: نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در بیجار با اجرای این الگو که روح آن زنده کردن مشارکت های مردمی در حکمرانی های اجتماعی است فعالیت خود را شروع کرد و پس از تثبیت الگو از منطقه خارج می‌شود تا مردمی که پس از پنج سال مشارکت و کار قرارگاهی توانمند شدند، نهاد را خودگردان کنند.

به گفته مدیرعامل بنیاد علوی، برنامه‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت، طی یک دوره سه تا پنج سال خواهد بود.

بسیاری از جوانان کهن دیار گروس، نخبه و دارای تحصیلات عالی هستند اما به دلیل درصد بالای بیکاری مجبورند در سایر شهرها به انجام کارهای خدماتی روی بیاورند.

امید است با اجرای طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان شاخص های منطقه درحوزه‌های اجتماعی و اشتغال و سلامت و آموزش ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10403
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.