حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

بیجار در مسیر توسعه فولاد کشور

  • کد خبر : 10892
  • 30 اردیبهشت 1402 - 8:17
بیجار در مسیر توسعه فولاد کشور
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی: معدن سنگ آهن شهرستان بیجار سالیانه بیش از ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن تولید می‌کند و به همین علت تاثیر زیادی بر توسعه و افزایش تولید فولاد در کشور دارد.

علیرضا زندیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی اظهار داشت: اگر امکانات بیشتری در اختیار این مجموعه قرار بگیرد و همچنین نفرات بیشتری در مجموعه سنگ آهن بیجار مشغول به کار شوند می‌توان سالانه مقدار بیشتری سنگ آهن از این معدن استخراج کرد.

وی افزود: محصول تولید شده توسط این کارخانه از نوع سنگ آهن کنسانتره بوده و عیار آن‌ها ۶۸ درصد است و نوع خوراک محصولات سنگ آهن بیجار، سنگ آهن کم عیار و عیار متوسط مگنتیکی است.

نماینده مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های اشتغال زایی و کسب درآمد از طریق معادن سنگ آهن ایجاد کارخانه فولادی همان زنجیره فولاد است که با توجه به برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های مستمر خوشبختانه در حال حاضر روند رو به رشدی دارد.

وی با اشاره به اینکه خام فروشی نخواهیم داشت یادآور شد: معدن سنگ آهن قراکند هم از ظرفیت‌های مهم اشتغالزایی در بیجار است که سالیانه ۸۰ تا ۱۲۱ هزار تن سنگ آهن از آن استخراج می‌شود.

زندیان توضیح داد: این معدن ظرفیت بسیار خوبی در منطقه کرانی بیجار است که در مجموع ظرفیت ۱۲۱ هزار تن با عیار ۵۲.۴ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت تولید معدن سنگ آهن قراکند در زمینه تامین مواد اولیه زنجیره فولاد بیجار است، گفت: سالانه حدود ۱۲۱ هزار تن سنگ آهن در این مجموعه استخراج و تبدیل به کنسانتره خواهد شد که خوارک حلقه های دیگر زنجیره فولاد است.

نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ نفر به طور مستقیم در این معدن مشغول به کار هستند که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها بومی هستند و با ایجاد کارخانه کنسانتره در این معدن اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

زندیان با اشاره به اینکه معادن سنگ آهن از ظرفیت‌های اشتغالزایی پایدار در منطقه است گفت: شهرستان بیجار در مجموع با ۵ معدن سنگ آهن و طرح های توسعه زنجیره فولاد در کردستان، نقش مهمی در زمینه رشد اقتصادی و مهاجرت معکوس ایفا می‌کند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10892
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.