حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

بهره‌برداری از کارگاه تولیدی سفال و سرامیک سنندج با اشتغال‌زایی ٣٠ نفر در هفته دولت

  • کد خبر : 16027
  • 08 شهریور 1402 - 10:53
بهره‌برداری از کارگاه تولیدی سفال و سرامیک سنندج با اشتغال‌زایی ٣٠ نفر در هفته دولت
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت، کارگاه تولیدی سفال و سرامیک با اشتغال‌زایی ٣٠ نفر در تایله سنندج به‌بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، فرهاد حامدی در آیین افتتاح این کارگاه تولیدی که با حضور فرماندار سنندج، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج و جمعی از مسئولان و هنرمندان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به‌واسطه برخورداری از فرهنگ غنی و تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون صنایع‌دستی کردستان افزود: کارگاه تولیدی سفال و سرامیک سنندج از جمله کارگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی استان به‌شمار می‌رود که با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد و ٤٥٠ میلیون تومان، در دو فضای کارگاهی به مساحت ٢٥٠ مترمربع و در راستای اجرایی نمودن مصوبات سفر رئیس جمهوری به‌منظور تعمیر، تجهیز و راه‌اندازی مجتمع صنایع‌دستی تایله (فیض‌آباد) به بهره‌بردار‌ی رسید.

وی با بیان اینکه با افتتاح و بهره‌‌برداری از این کارگاه تولیدی برای ٣٠ نفر از هنرمندان منطقه به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است، بیان کرد: یکی از چالش‌های مهم حوزه صنایع‌دستی استان مسئله تولید است که باید با ساماندهی فضاها و بهسازی املاک تحت تملک و قرار دادن آن در اختیار صنعتگران کارآفرین، در راستای رفع بخشی از مشکلات این حوزه اقدام شود.

حامدی یادآور شد: این مجموعه حمایت از صنعتگران استان و تسهیل امور مربوطه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16027
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.