حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

بسی گفتند و گفتیم از شهیدان…

  • کد خبر : 32094
  • 20 فروردین 1403 - 0:00
بسی گفتند و گفتیم از شهیدان…
ضیافتی به میزبانی شهدا برپاست، همه آمده بودند تا فیضی از برکات روح این شهیدان ببرند، گویا دیگر خانواده‌هایشان پذیرفته بودند که درست است جسمشان در میانشان نیست؛ اما روحشان در لحظه‌به‌لحظه زندگی همراهشان است و ترکشان نکرده است.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، جسم ناتوان مادر بر روی چرخ ویلچر که به عکس فرزند شهیدش خیره شده بود توجه مهمانان را به خود جلب کرده بود، موسیقی بی‌کلام غمگینی فضای حاکم در سالن را همراه با بوی گل سرخ شهادت پرکرده بود.

دست روی دستانش می‌گذارد و با چادر مشکی در سر، اشک‌های سرازیر شده در گوشه چشمانش را پاک می‌کند.

سر می‌چرخانم و می‌بینم که جمع رفیقان پسرش یکی‌یکی رسیدند و به دیدار این مادر آمدند.


شهادت زیباترین وجه زندگی معدودی از افراد بشر است که جان خود را در طبق اخلاص می‌دهند و به فرموده قرآن «خود» را با «خدا» معامله می‌کنند.

این زیبایی قطعاً باهنر که اساس آن هم بر زیبایی استوار است، نسبت دارد.

آری، امروز ضیافتی به میزبانی شهدا برپاست، همه آمده بودند تا فیضی از برکات روح این شهیدان ببرند، گویا دیگر خانواده‌هایشان پذیرفته بودند که درست است جسمشان در میانشان نیست؛ اما روحشان در لحظه‌به‌لحظه زندگی همراهشان است و ترکشان نکرده است.

شامگاه یکشنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳یادواره ۱۴ شهید سپاهی رمضان در سال شهدای گمنام با حضور مسئولین استانی و فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان و خانواده معزز شهدا برگزار شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: قطعه انقلاب اسلامی در تاریخ ایران‌زمین یک قطعه درخشان است و درخشان‌ترین بخش آن دفاع مقدس است چرا که آنچه که در این دفاع اتفاق افتاد نشانه ایمان راسخ و اراده پولادین زنان و مردان این سرزمین است.

وی بیان داشت: فرهنگ شهادت یک فرهنگ بی‌بدیل است و هیچ‌چیز با آن برابری نمی‌کند و بهترین چیزی که یک انسان می‌تواند از خداوند درخواست نمایید مقام شهادت است.

زارعی کوشا افزود: بالاتر از هر نیکی، نیکی وجود دارد؛ اما بالاتر از شاهدت نیکی دیگری نیست و گرامیداشت یاد شهدا تلنگری برای ما در برابر غفلت‌های دنیوی است .

استاندار کردستان گفت: اوج‌گرفتن در راه خدا راه بسیار سختی است و این راه هم لیاقت می‌خواهد هم سعادت که شهدای ما به این لیاقت نائل گشتند.

سردار منصور ولی‌ئی فرمانده لشکر ۲۲ بیت‌المقدس کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: آنچه امروز ایران اسلامی، اقتدار و عظمت دارد مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و خون شهداست و شهدای این استان مظلومانه‌تر بوده‌اند و ما به‌عنوان مسئولین وظیفه‌مندیم برای احیا و بزرگداشت شهدای خود این چنین مجالسی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه این ملّت احتیاج دارد به یاد شهیدان، به نام شهیدان، به خاطرهٔ شهیدان، افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند که شهدا وقتی می‌روند، معنویتشان، صدایشان تازه بعد از رفتن بلند می‌شود، نطق شهدا بعد از شهیدشدن باز می‌شود، با مردم حرف می‌زنند، باید ما گوشمان سنگین نباشد تا بشنویم این صدا را.

وی ادامه داد: شهدا برای اسلام عزیز و برای صیانت از انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و شهدا در دفاع از حرمین اهل‌بیت جان خود را تقدیم کردند،

وی یادآور شد: ۱۴ شهید در ماه مبارک رمضان در جهت حفظ امنیت به شهادت رسیدند و یکی از این شهدا «حاج عثمان جهانی» است که بر اساس اطلاعات موجود، ضدانقلاب به دنبال جذب‌کردن آن بود؛ اما وی به پیشمرگان مسلمان کرد ملحق شده بود.

در ادامه حجت‌الاسلام طه توکلی نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: خانواده شهدا، شهید مفهوم قدسی است و کلمه‌ای در گنجاندن تعریف آنها وجود ندارد.

وی گفت: کاری که شهدای رمضان انجام دادند باخدا معامله کردند تا محور الهام و هدایت بخش انسان‌ها باشند.

وی افزود: خداوند فرمود روزه مال من است و مهمانان بندگان صالح هستند و شهدا صفر تا ۱۰۰ وجود خود را به خدا عاریت دادند.

حجت‌الاسلام توکلی ادامه داد: باید افتخار کنیم که با امثال این شهیدان در برابر استکبار ایستادیم و بهترین سرمایه وجودی خود را تقدیم کردیم.

وی یادآور شد: شهادت هدف نیست؛ بلکه پاسداری از آیین است که حق است و مملو از تنفر نسبت به رژیم استکبار است.

وی ادامه داد: سلامت هویت و حیات ظاهری ما به اعتبار این مفاهیم است و امروز آینده این ساختار و سازمان به رشادت ایثارگران است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه کردستان گفت: سرفصل همه وصایای شهدا، ولایت‌مداری بوده است.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای سپاهی ماه رمضان تجلیل به عمل آمد.

 خوشا آنان که جانان می‌شناسند

طریق عشق و ایمان می‌شناسند

بسی گفتند و گفتیم از شهیدان

شهیدان را شهیدان می‌شناسند

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32094
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.