حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

بسیج مردمی در اقتصاد می‌تواند جهش تولید را محقق كند

  • کد خبر : 30925
  • 05 فروردین 1403 - 8:38
بسیج مردمی در اقتصاد می‌تواند جهش تولید را محقق كند
نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر انقلاب، جهش تولید بدون حضور مردم عملی نیست، لذا اگر برنامه‌ریزی، تلاش مسئولان و بسیج مردمی‌ برای حضور در امر اقتصاد و تولیدات داخلی و ملی صورت گیرد، تحقق شعار جهش تولید ممکن خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماه رمضان از برترین و بزرگترین ماه‌های‌ سال قمری به شمار می‌رود که از بین ۱۱ ماه دیگر در همه ابعاد ارجعیت دارد، ماه رمضان ماهی سرشار از فضیلت بوده و هر مسلمانی در هر حدی که در توان دارد می‌تواند از دریای پر خیر و برکت این ماه برای خود توشه جمع‌آوری و خود را به اوج بندگی برساند.

اعیاد مختلف همواره با شادی و نشاط همراه بوده‌اند، اما هنگامیکه دو عید بزرگ با هم تقارن پیدا می‌کنند، این شادی و نشاط افزون‌تر می‌شود، نوروز امسال در حالی از راه رسید که ایرانیان چند روزی را مهمان خدا بودند و در مهمانی خدا به استقبال نوروز رفتند.

تقارن نوروز و رمضان موهبتی الهی بوده که از این فرصت برای تفکر و تأمل بیشتر باید استفاده کرد، دو مناسبتی بزرگ که هر کدام نشانه‌هایی را به همراه دارند، بهار طبیعت و تجدید حیات دوباره و رمضان ماه ضیافت الهی که هر دو از نشانه‌های خالق هستی هستند.

در همین راستا گفتگویی تفصیلی با پرویز اوسطی نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس با موضوع تقارن ماه رمضان (بهار قرآن) و ایام نوروز (بهار طبیعت) صورت گرفته که مخاطبان را به خواندن مشروح آن دعوت می‌کنیم.

تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن چه معنایی دارد؟

بدون شک فلسفه و یکی از حکمت‌های ماه مبارک رمضان، تقوا و نزدیکی به خداوند می باشد، که برای پرهیزگاری و پارسایی قرار داده شده است، ماه رمضان به عنوان یک سپر و لباس تقوا قلمداد می‌شود، زیرا تقوا انسان را از ناهنجاری و کارهای ناپسند باز می‌دارد، تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن معنای خاصی دارد، اینکه در گذر زمان و اختلاف روز و شب بیاموزیم که اوقاتی را برای اندیشیدن سپری کنیم، البته با تفکر بیاندیشیم، در حقیقت تقارن این دو بهار بدین معناست که فکر کنیم کجای جهان هستی قرار گرفتیم و چه کارها و رفتارهایی را انجام دهیم تا به سمت سعادت و مستقیم هدایت شویم.

به چه صورت می‌توانیم از ماه رمضان برای خودسازی استفاده کنیم؟

رمضان به ما این فرصت را می‌دهد که طعم گرسنگی و تشگی را بچشیم و بیشتر از همه ماه‌های سال، نیازمندان را اطعام داده و یاری برسانیم، ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی فردیست، اینکه انسان علاوه بر اینکه زبان و چشم و دهانش روزه است، بتواند از این ماه برای خودسازی و فرصتی دوباره برای بندگی خدا و زندگی استفاده نماید، خداوند روزه را واجب کرده تا خلوصیت انسان‌ها را بسنجد و بداند که آنها تا چه حد می‌توانند درست اندیشه کنند، طبق دستورات الهی حرکت کرده تا به اوج تقوا و بندگی برسند.

انس با قرآن در زندگی فردی و اجتماعی چه اثرگذاری دارد؟

ماه رمضان، بهار قرآن است و آیه ها و کلمات قرآن نیز برای تفکر است، باید توانست از این دریای معارف به خوبی استفاده نمود، رمضان و بهار طبیعت، انسان را به تفکر و اندیشیدن وادار می‌کند، رمضان فرصتی برای انس با قرآن است، باید در تلاش باشیم که فرزندان خود را با آیات قرآنی و کتاب آسمانی بیشتر مانوس کنیم، زیرا وقتی کودکان و نوجوانان از سنین کم با قرآن آشنا ‌شوند، نور قرآن در دل آن‌ها می‌تابد، انس با قرآن نیز موجب افزایش امید در جامعه هم در بعد فردی و هم در اجتماعی می‌شود.

آیا سنت‌های نوروز با ماه مبارک رمضان تضاد و ناهمخوانی دارد؟

در نوروز سنت‌ها و آئین‌هایی مانند صله رحم، تفکر و رسیدگی به امور دیگران و همسایگان وکمک به نیازمندان وجود دارد که وجود این سنت‌ها در ایام نوروز، تضادی با ماه رمضان ندارد، صله رحم در تقارن ماه رمضان و نوروز به این معنا نیست که افراد به بهانه دید و بازدید نوروزی، روزه نگیرند بلکه آنها را به بعد از افطار موکول کنند، در واقع فلسفه اصلی قرآن، روزه گرفتن، قرآن و همه حکمت‌هایش، گره‌گشایی است و بیاموزیم که به نیازمندان کمک کنیم.

به چه صورت می‌توان از دو عید رمضان و نوروز در جهت تقویت روابط اجتماعی استفاده کرد؟

نوروز جشن ملی و رمضان جشن معنوی و بندگی است و می‌توان این آنها را با هم برگزار کرد به صورتی که وقتی دید و بازدیدهای عید نوروز در ماه رمضان گیرد، منجر به نشاط اجتماعی و تقویت روابط اجتماعی خانواده‌ها می‌شود، از سویی جشن بندگی با روزه داری، کمک به نیازمندان و افطاری دادن برگزار می‌شود که تقارن این دو عید و این دو بهار با هم بسیار مبارک خواهد بود، با پایان ماه رمضان و عید نوروز، شاهد دگرگونی و تحولی دوباره در وجود خودمان باشیم.

نگاه تحلیلی و تبیینی شما به شعار سال ۱۴۰۳ و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چیست؟

تقارن و همزمانی بهار طبیعت و بهار معنویت زمینه‌ساز رویش و شکوفایی جسم و روح و جان انسان است، هنر ماه رمضان در این است که با روزه و عبادات و توسل و مناجات، انسان غیرغافل را در مسیر صلاح و بندگی به شوق و تلاش می‌کشاند، پیوند ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، خاطرات زیادی را می‌تواند برای انسان رقم بزند، بنابراین باید تلاش کرد تا آیین‌های سنتی نوروز و رمضان به خوبی معرفی شود.

بنا به نامگذاری امسال به سال جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر انقلاب، جهش تولید بدون حضور مردم عملی نیست، و لکن اگر با برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان و بسیج مردمی‌ برای حضور در امر اقتصاد و تولیدات داخلی و ملی صورت گیرد، تحقق شعار جهش تولید ممکن خواهد شد، رهبر انقلاب نیز اشاره ای به موضوع فلسطین و غزه داشتند که این روزها دغدغه ی هر مسلمانی است که ظلم و جنایت تا چه وقت پایدار خواهد ماند؟ غزه با وجود آنکه بیش از ۳۰ هزار شهید را تقدیم اسلام کرده است اما هنوز زنده و پابرجاست، این نشان از پیروزی اراده و صبر مردم مظلوم غزه در مقابل رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30925
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.