حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
همراه با جوان نخبه دهگلانی؛

بسیج عامل بازدارنده توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 23327
  • 04 آذر 1402 - 8:32
بسیج عامل بازدارنده توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی است
جوان نخبه دهگلانی گفت: در هشت سال دفاع مقدس بسیجیان از جان خویش گذشتند و در برابر استکبار ایستادند تا این نظام همواره پایدار باشد، امروز نیز بسیجیان با حضور در محروم‌ترین مناطق کشور بدون هیچ چشم‌داشتی در خدمت انقلاب هستند.

محمد کریمی نخبه جوان بسیجی و از فعالان عرصه فرهنگی بسیج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی عنوان کرد: بسيج يك حركت عجيب و بی‌نظير بود كه در انقلاب اتفاق افتاد، بسيج در واقع يك ارتش بي‌رنگِ بي‌ادعاي همه‌گير در سطح كشور بوده و اين ارتش براي مبارزه در همه عرصه‌هاست، عرصه حضور بسيج خيلی وسيع‌تر از عرصه نظامی است، بسيج عرصه جهاد و يک عرصه عمومی است.

نخبه جوان بسیجی اظهار نمود: یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس ظهور تفکر و فرهنگ بسیجی بوده که نیاز به تقویت این فرهنگ و تفکر است، تفکر بسیجی در تمامی لایه‌های اجتماعی دارای قدرت است و این نهاد براساس ضرورت به تفکر دین اسلام شکل گرفته است.

وی ادامه داد: نقش و کلام بسیجیان می‌تواند در صدور تفکر بسیجی نقشی اساسی داشته باشد، لازم است این تفکر را به خوبی شناسایی و نهادینه کنیم، اندیشه‌ غنی و چهل و پنج ساله انقلاب اسلامی ثابت کرده که تنها راه برون رفت از بحران‌ها در کشور عمل و تفکر بسیجی است.

وی اظهار کرد: همه ما به عنوان یک بسیجی لازم است که با همدلی، همسویی و با تکیه بر رهنمود‌های رهبر انقلاب و ولایت‌پذیری در راه تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی گام برداریم.

کریمی با بیان اینکه بسیج نماد عظمت، استقامت و پایداری ملت عزیز ایران است، یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس بسیجیان از جان خویش گذشتند و در برابر استکبار ایستادند تا این نظام همواره پایدار باشد، امروز نیز بسیجیان با حضور در محروم‌ترین مناطق کشور بدون هیچ چشم‌داشتی در خدمت انقلاب هستند.

 

این نخبه بسیجی در ادامه بیان کرد: در مواقعی که دشمن برای به خطر انداختن منافع ملی و خدشه‌دار ساختن آرامش عمومی وارد شده تا به مردم و نظام اسلامی ایران ضربه بزند، بسیج از اولین تشکل‌هایی است که ورود کرده و توطئه دشمن را ناکام می‌کند، بسیج می‌تواند به خوبی چهره واقعی دشمنان را افشا و برای مردم تبیین نماید، دشمن را خوب شناخته و در شناخت دشمن اشتباه نمی‌کند و در مقابله با آنها از بهترین تاکتیک‌ها و راهبردها استفاده می‌کند.

کریمی نخبه بسیجی خاطرنشان کرد: بسيج به پول، عنوان، جاه و جلال وابسته نیست، بلکه معيار بسيج، بصيرت و ایمان است، ايمان از دلش جوشیده و او را به كار وادار می‌كند، بصيرت هم به او این درک را می‌رساند كه چگونه حركت كرده، معيارها را تشخيص داده و راه را چگونه طی كند، اين معنای کاملی از یک بسيجی است.

وی با اشاره به نقش بسیج در جنگ و دفع حملات دشمنان عنوان کرد: بر طبق آمار، ۷۵ درصد از نیروهای رزمنده در جنگ تحمیلی را نیروهای بسیجی تشكیل داده‌اند، ترساندن دشمنان و تقویت بنیۀ دفاعی كشور از كاركردهای نیروی بسیج است.

کریمی اضافه کرد: برنامه‌ریزی، مشاركت همگانی، تبدیل ارزش‌ها به داستان، فیلم، شعر و حفظ ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدّس و تلاش برای انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های بعد، حفظ روحیۀ انقلابی و استقلال طلبی، بالا بردن روحیۀ مشاركت مردم در مقابله با حوادث غیرقابل پیش‌بینی و پشتیبانی از معنویت و اخلاق در جامعه از كاركردهای دیگر بسیج می‌باشد.

کریمی در ادامه مطلب گفت: بسیج برای حفظ انقلاب از گزند مخالفان و اشرار و حفظ امنیت در داخل جامعه مسئولیت دارد.

وی با اشاره به علت مخالفت‌های دشمن با بسیج در ادامه بیان داشت: دشمنان می‌دانند كه حضور بسيجی، واقعيت بسيج در كشور و در ميان ملت ايران چقدر اهميت دارد لذا تلاش می‌کنند اين حقيقت مؤثر، كارآمد و نافذ را مورد تهاجم قرار دهند.

کریمی نخبه دهگلانی به عجز و ناتوانی قدرت‌های جهان در برابر بسیج اشاره کرد و افزود: امروز دیگر چهره فریبنده غرب برای تمام ملت‌ها و ملت ایران نمایان شده و هیچ‌کس فریب ظاهر آنان را نمی‌خورد و همگان بر قدرت پوشالی آمریکا واقف شده‌اند، آمریکا خود را قدرت بزرگی می‌داند و در گذشته مسئولان بسیاری از کشورها را جابه‌جا و برخی از کشورها را از بین برده است اما با ترویج تفکر بسیج دیگر آمریکا دارای هیچ قدرتی نیست.

وی در پایان تأکید کرد: ميان هويت و حقيقت بسيج با هويت محرم و عاشورا رابطه ای ناگسستنی وجود دارد، بسيج افتخار دارد كه پيرو مكتب عاشوراست، برجسته‌ترين و نمايان‌ترين خصوصيت عاشورا، فداكاري و شهادت بوده که این خصوصیات را در درون یک بسیجی میتوان یافت، بسيج، همين راه و حـركت با یک هدف مشترک و مشخص است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23327
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.