حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

بسیج سازندگی سپاه پیشگام خدمت رسانی در کشور

  • کد خبر : 12653
  • 04 تیر 1402 - 7:31
بسیج سازندگی سپاه پیشگام خدمت رسانی در کشور
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اردیبهشت ماه سال 1379 و در راستای منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، اقدام به راه اندازی بسیج سازندگی در مجموعه خود کرد و از آن روز تا کنون این نهاد منشأ خدمات شایانی در سطح کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار بیجار گروس شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با راه اندازی بسیج سازندگی و در قالب تشکیلات منسجم تر، گروه های مختلف جهادی خودجوش شکل بهتری به خود گرفت و حاصل آن نیز به خوبی می توان در شهرها و روستاهای کم برخوردار شهرستان بیجار مشاهده کرد.

حجم وسیع فعالیت های بسیج سازندگی در شهرها و در هیاهوی شیوع بیماری کرونا رخ نمایان کرد، آن روزها اقدامات متعددی از سوی زیر مجموعه بسیج سازندگی در شهرهای کشور انجام می شد و با دستور رهبری انقلاب مبنی بر راه اندازی رزمایش مواسات و کمک مومنانه نقش بسیج سازندگی ملموس تر شد.

با ورود جهادگران بسیجی در عرصه های مختلف جهادی فعالیت های موثری انجام شد که از جمله آن ورود در حوزه های سلامت و درمان، آموزش و تربیت، عمرانی و… بود، اگرچه این امور پیش از این نیز به صورت پراکنده از سوی گروه های مختلف بسیج و یا به صورت خودجوش مردمی انجام می شد، اما آنچه با روی کار آمدن بسیج سازندگی به این امور جلوه زیباتری بخشید، انسجام و کار تشکیلاتی بود که با توجه به اهداف این نهاد، جان دوباره به برنامه های جهادی بخشیده شد.

بسیج سازندگی به عنوان یک مجموعه مقتدر و منسجم در امر سازندگی زمینه ساز و منشأ تحول بسیاری در گوشه گوشه این مرز و بوم است و با عنوان یک نهاد تسهیل گر امر اشتغال، زمینه اشتغال زایی را برای بسیاری از افراد جامعه مهیا کرده است.

بسیج سازندگی در اشتغالزایی عموم جامعه پیشگام است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیجار اظهارداشت: در شهرستان بیجار بسیج سازندگی تا کنون منشأ فعالیت های متعددی در زمینه های مختلف بوده است، شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار که بیشترین وسعت و پراکندگی جمعیتی را در استان به خود اختصاص داده است، تا حد قابل توجه ایی توانسه است باری از دوش مردم آسیب دیده و نیازمند بردارد و لبخند رضایت را بر چهره خانواده تداعی کند.

سرهنگ حسین رجب پور گفت: گروه های جهادی در طول سال فعالیت های مختلفی را به فراخور مشکلات مناطق محروم و کم برخوردار انجام می دهند، این فعالیت ها در عرصه های مختلف عمرانی، سلامت، فرهنگی، تربیتی، آموزشی و… به اجرا در می آید که در شهرستان بیجار تاکنون بیش از یکصد فعالیت جهادی از سوی گروه های مختلف به ثمر نشسته است.

وی این فعالیت ها را در قالب تعمیر منازل محرومان، ساخت مسجد و حسینیه، آبرسانی به مناطق محروم، احداث زمین ورزشی، احداث غسالخانه و… عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار با اشاره به اینکه، بسیج سازندگی با ایجاد اشتغال پایدار و اختصاص ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه، به منظور تولید اشتغال افراد جویای کار در سال مالی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱، تسهیلات خرد، خانگی و تولیدی به متقاضیان عرضه شده است.

سرهنگ رجب پور ادامه داد: با این میزان اعتبار، بیش از ۸۴ نفر از متقاضیان صاحب شغل پایدار شدند و تعدادی هم با این تسهیلات، زمینه اشتغال غیر مستقیم برای سایر اعضای خانوار خود را محیا کردند.

وی ضمن تاکید بر اینکه بسیج سازندگی، امروز اگرچه توانسته در طول چند ساله عمرش منشأ خدمات نیک در عرصه های مختلف باشد، تصریح کرد: اما نباید از همت خیران، نیکوکاران و بسیجیان غافل بود، چرا که آنها به عنوان یک بال، وظیفه خطیر کمک به مستمندان را بر عهده دارند و هر جا که به آنها نیاز بوده بدون چشم داشت و تنها برای رضای خداوند، محکم و استوار پای کار بوده تا دردی از دردمندان و چهره فقر را از رخ جامعه بزدایند.

فرمانده ناحیه سپاه بیجار اظهارکرد: امسال هم بیش از ۱۵۰۰ نفر متقاضی در سامانه اقتصاد مقاومتی ثبت نام خود را نهایی کرده اند که با تسریع بانک های عامل، تسهیلات مورد نیاز پس از تایید کمیته های تخصصی، به متقاضیان اعطا خواهد شد.

سرهنگ رجب پور گفت: امسال بیشترین تقاضای دریافت تسهیلات، در حوزه های فرش بافی، دامپروری و پرورش قارچ است که بیشترین فراوانی را در میان درخواست ها به خود اختصاص داده است.

وی توضیح داد: وام اشتغال زایی شامل مواردی از قبیل پرورش دام و طیور، بخش کشاورزی، بخش صنایع تبدیلی، بخش صنایع دستی، دانش بنیان، آموزش و توانمندسازی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12653
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.