حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
نماینده مردم شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی:

بسیج تحقق مردم سالاری دینی است

  • کد خبر : 23177
  • 03 آذر 1402 - 8:34
بسیج تحقق مردم سالاری دینی است
نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز و به برکت خون شهدا و همت ملت ایران تفکر بسیجی در جهان طنین‌انداز و به یک الگو تبدیل شده است.

پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: توقع و انتظار مردم و نظام اسلامی از بسیج، اهداف و وظایفش، بسیار گسترده و غیر مشابه بوده و در شرایط مختلف زمانی، اجتماعی و فرهنگی نیز متفاوت است.

 

وی گفت: بسیج نیز اهداف و وظایفی از قبیل حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی را برعهده دارد، تدارک الگوهای رفتاری بسیج، به معنی الگوهای رفتاری مردم ایران است چرا که بدلیل گستردگی بسیج این الگوها را به قشر، طبقه و صنف مشخصی محدود نمی‌کند، بسیج باید در همه میدان‌ها و عرصه‌های نظام اسلامی نقش و حضور داشته باشد و فضای سالم اجتماعی را ایجاد کرده و از هویت ملی و دینی دفاع کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: پايه اصلی كار بسيجي، اخلاص عمل است، گمنام يعنی دنبال نام و نشان نبودن، برای خدا كار كردن، كه ناشی از روحيه اعتماد به خدا است و می‌دانيم كه در نزد پروردگار ضايع نخواهد شد.

 

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس با اشاره به تغییرپذیری الگوها و عدم ثابت ماندن آنها در ادامه اظهار کرد: الگوها نه تنها تغییر پذیرند، بلكه در صورت ثابت باقی ماندن آنها به مانعی برای زندگی تبدیل می‌شوند، در كشورهای در حال توسعه اگر در بعد فرهنگی برای الگوهای گذشته فكری نشود و متناسب با تحوّلات فرهنگی الگوسازی مناسب صورت نگیرد، جامعه در مقابل فرهنگ جهانی غالب آسیب پذیر شده و هویت و موجودیت فرهنگی خود را از دست خواهد داد.

 

نماینده منتخب مردم در مجلس با اشاره به اینکه بسيج صرفاً نظامی نيست بلكه مجموعه‌ی انسانی برای يك جهاد عمومی در كشور است در ادامه خاطرنشان کرد: مراد از بسيج، فقط يك مجموعه‌ی نظامی و مُلبس به لباس نظامی و آموزش‌های نظامی نيست، بلكه بسيج، يعنی مجموعه‌ انسان‌هایی كه نيروی خودشان را به ميدان می‌آورند تا در جهاد عمومی كشور و ملتشان در جهت رسيدن به قله‌ها، فعال باشند و با آنها همكاری كنند و در كارشان سهيم باشند.

 

نماینده مجلس در این گفتگو بیان نمود: مردم باشنیدن کلمه بسیج به یاد افراد مؤمن و شجاع می‌افتند و باید این ذهنیت را حفظ و تقویت کرد، باید بسیج و بسیجیان به الگویی برای جوانان و آزادی‌خواهان داخل و خارج کشور تبدیل شود و این امر دشمنان را به هراس خواهد انداخت.

 

به گفته وی آنچه باعث قوت و قدرت و پیروزی بسیجیان و سپاهیان می‌شود، ایمان است که نمونه آن در دوران دفاع مقدس و مقاومت آنان دیده شد.

 

اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز و به برکت خون شهدا و همت ملت ایران تفکر بسیجی در جهان طنین انداز و به یک الگو تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: اصلی‌ترین وظیفه بسیج در حال حاضر ایستادن در مقابل انحرافات است و این شجره طیبه که امروزه شاخه‌های تنومند خود را در اقصی‌نقاط جهان پراکنده کرده است در مقابل این انحرافات به شدت خواهد ایستاد.

 

اوسطی در پایان بسیج را اینگونه توصیف می‌کند: بسیج در ایران را با رویكرد اسلامی و مذهبی بهتر می‌توان شناخت، نیروهای مسلّح، دژهای استوار ملّت، شكوه دین و مسیرهای تحقّق امنیت‌اند، قوام و ایستادگی ملّت، تنها به وسیله آنان ممكن است، برای انسان‌های متعالی و افراد مؤمن صفاتی استخراج می‌شود كه اعضای بسیج را می‌توان مصداق آنها قرار داد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23177
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.