حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

برگزاری همایش حجاب و عفاف فاطمی در سنندج/ زنان کردستانی به مرزداری، قهرمانی و دفاع از مرزها شهره خاصی دارند

  • کد خبر : 5862
  • 12 بهمن 1401 - 13:00
برگزاری همایش حجاب و عفاف فاطمی در سنندج/ زنان کردستانی به مرزداری، قهرمانی و دفاع از مرزها شهره خاصی دارند
مسچی معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: حجاب وعفاف نشانه شخصیت و آراستگی زنان بخصوص بانوان کردستانی است، بطوریکه زنان کردستانی به مرزداری وقهرمانی و دفاع از مرزها شهره خاصی دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در همایش حجاب و عفاف فاطمی که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزارشد اظهار داشت: در استان کردستان یک هزار و ۲۰۰ نفر عضو هیات علمی داریم که بیش از ۲۰۰ نفر آنها از بانوان هستند و این در حالی است که قبل از انقلاب این آمار در حد صفر بود.

وی افزود: در استان بیش از ۴۰ هزار دانشجو داریم که بیش از ۱۸هزار نفر آنها بانوان هستند.

پورذهبی تصریح کرد: در استان خوشبختانه نماینده فوتبال و بسکتبال بانوان داریم که برای استان همواره افتخار آفرین هستند.

 

بانوان سهم بسیار ارزشمندی در تشکیل انقلاب اسلامی وپیشبرد اهداف دارند

در ادامه محسن مسچی معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: مشارکت بانوان که سهم ارزشمندی را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند در تشویق مجمع جهانی تقریب مذاهب و برگزاری چنین مراسم‌های فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: عفاف و حجاب بحث شخصیت زن را بازگو می‌کند لذا برگزاری چنین همایشی نشان از آمادگی بستر اجرای کارهای فرهنگی در کردستان است.

مسچی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مجمع بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی را درتمامی استان‌های کشور برگزار خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: مشارکت شما بانوان سهم بسیار ارزشمندی در تشکیل انقلاب اسلامی وپیشبرد اهداف این انقلاب داشته و دارید.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: برگزاری اینگونه مجامع در شناسایی استعداد بانوان ومعرفی آنان به ادارات زیربط و فعال بودن بخش بانوان در مجمع جهانی از اهداف این گونه مراسمات است.

وی گفت: حجاب وعفاف نشانه شخصیت و آراستگی زنان بخصوص بانوان کردستانی است، بطوریکه زنان کردستانی به مرزداری وقهرمانی و دفاع از مرزها شهره خاصی دارند.

وی افزود: تقریب برای برگزاری این گونه مراسمها برنامه های زیادی برای شناسایی بانوان فعال داریم وامیدواریم وتلاش میکنیم که این مراسمهای ارزشمند همچنان برگزار شود.

مسچی اضافه کرد: پیشتازی کردستانی ها در تمامی صحنه ها، خصوصا صحنه ها ومراسمهای فرهنگی نقش ویژه ای دارد.

وی در پایان گفت: در دهه فجر ما لازم دانستیم که از این بانوان فعال تجلیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف و توجه به این مهم جامعه را از گرفتار شدن در آسیب‌های اجتماعی مصون می‌سازد افزود: در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

 

دشمنان و امپراطوری رسانه ای غرب به دنبال ترویج هجمه فرهنگی در جامعه اسلامی

در ادامه این مراسم ماموستا رستمی خاطر نشان کرد: حجاب خود آزادی است برای زنانی که آزادانه کرامت خود را حفظ می کنند که این خود مصون ماندن از بسیاری از خطرات است.

وی گفت: امروز در کردستان تعداد زیادی از زنان در دانشگاه ها و جوامع در حال خدمت و تحصیلات عالی هستند و این نشان دهنده این است که اسلام برای زن در جامعه حرمت قائل است و آن برگرفته از قرآن کریم است.

ماموستا رستمی  اضافه کرد: امروز دشمنان و امپراطوری رسانه ای غرب به دنبال ترویج هجمه فرهنگی در جامعه اسلامی و از بین بردن ارزش های دینی، ایجاد مدگرایی و فرهنگ ابتذال و تضعیف رکن اصلی خانواده یعنی زنان برای از هم فروپاشی خانواده ها است.

 

آزادی ارزش است اما بالاترین ارزشها عدالت است

در ادامه شهریاری دبیر کل تقرب مذاهب اسلامی اظهار داشت: توصیف مکتبی که باعث تغییر در فضای جهانی شد مکتب امام خمینی (ره) بوده است که در تداوم خود چله ی دوم مکتبی به نام حاج قاسم نام گرفت که مکتبی را به منصه ی رساند که حضرت فاطمه زهرا (ص) در صدر آن قرار داشت.

وی گفت: الگو هایی که در هزاره سوم به دنیا معرفی کردیم آنقدر نمونه بودند که در این راستا دشمن سکوت نکرده و می خواهد در مقابل این مکتب, مکتب لیبرالیسمانه را تحمیل کنند.

شهریاری بیان داشت: آزادی ارزش است اما بالاترین ارزشها عدالت است که موجب تعهد به خالق هستی می شود.

وی خاطر نشان کرد: خداوند برای ما هویت تعیین کرده و آن هویت جمعی است نه هویت فردی چرا که هویت فردی انسان را منزوی و به دور از اجتماع می کند و آزادی های فردی را ابزار ارزشهای انسانی ترجیح می دهند.

مدیر کل تقریب مذاهب اسلامی کشور در ادامه بیان داشت: غرب زنان را به اسم آزادی تبدیل به جنس و کالا کرده است و آنها را گول زده است زنی که ابزار لذت جویی مردان است و به اسم آزادی است اما در واقع خدشه دار کردن هویت زن است.

 

وی گفت: ارزش اصیل اسلامی در عفت است که مقدم بر حجاب می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5862
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.