حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در کردستان/ گرامیداشت دفاع مقدس تلاش برای بهره گیری از گنجینه بسیار عظیم است

  • کد خبر : 1085
  • 30 شهریور 1401 - 9:10
برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در کردستان/ گرامیداشت دفاع مقدس تلاش برای بهره گیری از گنجینه بسیار عظیم است
آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با سخنرانی مقام معظم رهبری به صورت ویدیو کنفرانس در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، سردار ذبیح الله مالکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان صبح امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یکی از افتخارات ملت بزرگ ایران است و هر چه از ابن موضوع فاصله میگیریم بیشتر به رشادت شهدا، پیشمرگان و پیشکسوتان ملت بزرگ ایران پی می بریم چون اسنادی رو می شود که استکبار جهانی و ۵۰ کشور پشت کشور عراق بودند تا انقلاب تازه به پا شده ی جمهوری اسلامی ایران را از پا درآورند اما شاهد حضور رزمندگانی بودیم که امروز به عنوان پیشکسوتان دفاع مقدسی در خدمتشان هستیم که اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان برسد و تمام توطئه های دشمن را خنثی کردند.

وی افزود: ۱۱ همایش تجلیل از پیشکسوتان در استان در حال اجراست و از ۴۲ نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت تجلیل می شود.

در ادامه این مراسم اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان اظهار داشت: بزرگداشت دفاع مقدس فقط یک مناسبت نیست بلکه گرامیداشت دفاع مقدس تلاش برای بهره گیری از گنحینه بسیار عظیمی است که برای همیشه برای مسیری که به سمت تعالی کلمه الله انتخاب کرده ایم به آن نیازمندیم.

وی گفت: در ایام بزرگداشت دفاع مقدس پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت آنگونه که امام راحل (ره) فرمودند؛ ( نگذارید پیشکسوتان دفاع مقدس در پیچ و خم روزمره ی زندگی شما به فراموشی سپرده شوند ) تکریم می شوند، تکریمی که ما به آن نیازمندیم.

وی افزود: امروز ما بر خوان و نعمت حاصل شده از بزرگمردی این عزیزان نشسته ایم و ارتزاق می کنیم و آن مسیری که حق است را ادامه می دهیم و نیازمند آنان و احیاء ارزش ها و رجوع به فرهنگ ناب دفاع مقدس هستیم.

وی ادامه داد: بزرگداشت دفاع مقدس فرصتی است که آنهایی که درگیر دعواهای سیاسی و رقابت های دنیایی هستند مسیر را اصلاح کرده و آینده را با نقاط ضعف تقویت و مسیر را ادامه دهیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه دفاع مقدس سرشار از حقایق و مصداق هایی است که هر کدام از آنها می تواند یک عامل پیشران و یک حرکت دهنده به سمت مقصد و هدف باشد ادامه داد: امروز اگر مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) بر جهاد تبیین تاکید می کنند، یک فریضه ی عینی برای آحاد مردم است که نیازمند مراقبت بوده تا مورد تحریف قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت دفاع مقدس فرصتی برای بازخوانی، بازیابی و تبیین است خاطر نشان کرد: استان کردستان یکی از استان هایی است که ۲۳ هزار شهید مهاجر و انصار را تقدیم این انقلاب کرده است که برای محافظت از مرز و بوم این کشور، یک وجب از خاکمان در اختیار دشمن نیفتد و وظیفه مان این است که حرفمان، اعتقاد عقلی و قلبی مان باشد.

در ادامه حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسه مربوط به دفاع مقدس این است که از کسانی که در آن دوران و در آن فضا بودند را در زمان غیر جنگ به روز کنیم.

وی افزود: اگرچه امروز ما در جنگ نیستیم اما اوضاع همانند روزهای جنگ است و باید به مانند آن روزها به مبارزه بایستیم.

پور ذهبی به رفتار ایثارگرانه ای که شهدا و رزمندگان داشتند اشاره و گفت: باید این سوال را از خود پرسید که آیا ما خود را برای انقلاب کنار گذاشته ایم یا انقلاب برای ما و این وظیفه ما است که جانمان را برای انقلاب نثار کنیم.

وی گفت: رفتار جهادی و کوشش انقلابی مسئله بسیار مهمی است و باید در راس امور قرار بگیرد چرا که اخلاق گرایی و توجه به مردم یکی از رسالت های مسئولین است.

نماینده ولی فقیه در ادامه بیان داشت: رفتار امیدوارانه یکی از رفتار های رزمندگان بود که توانست این انقلاب را رقم بزند و این در اداره کشور بسیار مهم است چون رفتار امیدوارانه از رفتارهای یک رزمنده مخلص است.

پور ذهبی افزود: امروزه یک عده بسیار خوشحالند که وحدت این انقلاب از هم بپاشد و ایرانی به مانند افغانستان و سایر کشورهای به هم ریخته بسازند.

وی در ادامه به رفتار دلسوزانه اشاره و بیان داشت: جامعه را باید با رفتار دلسوزانه جلو ببریم تا بتوانیم جامعه ای رو به هدف متعال داشته باشیم .

در پایان این مراسم از پیشکسوتان کردستانی در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1085
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.