حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

اعزام ۵۰۰ هزار نفر دانش‌آموز کشور به راهیان نور

  • کد خبر : 15041
  • 17 مرداد 1402 - 14:51
اعزام ۵۰۰ هزار نفر دانش‌آموز کشور به راهیان نور
افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی غرب و شمال غرب در کنار مزار مطهر و منور شهدای گمنام در دریاچه زریوار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مجتبی باستان ظهر امروز در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی کشور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب که در یادمان شهدای گمنام دریاچه زریبار این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از متولیان برگزاری این مراسم، اظهار داشت: امسال ۵۰۰ هزار نفر از تمام مدارس سراسر کشور به اردوی راهیان نور اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور در تمام فصول سال برگزار می‌شود، گفت: سازمان بسیج با همکاری آموزش و پرورش امسال نیز همانند سالیان گذشته اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور را در دستور کار داشته و دانش‌آموزان عزیزمان تا اواخر شهریورماه به اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، اردوهای راهیان نور را بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان تا پایان فصل تابستان، در اردوی راهیان نور اوقات فراغت خود را گذرانده و از یادمان‌های منطقه بازدید و با گوشه‌ای از حماسه‌های رزمندگان آشنا خواهند شد و از سوی دیگر به مقاوم‌سازی و بالا بردن توان تاب‌آوری، الگودهی و انگیزه‌بخشی جوانان کمک می‌کند.

وی هدف از این اردوها را تربیت شایسته و در تراز انقلابی نسل نوجوان و جوان امروزی عنوان کرد و افزود: آشنایی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی‌ها با مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس یکی از ارزش‌هایی است که به تحقق تحول سند بنیادین آموزش و پرورش کمک می‌کند.

باستان، هویت‌بخشی به نسل جوان امروزی در کنار تجربه سفر سیاحتی، زیارتی و معنوی را دومین هدف اردوهای راهیان نور ذکر کرد و معتقد بود که معلمان می‌توانند به درستی بخشی از این مفاهیم و ارزش‌ها را برای جوانانمان تبیین کنند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش رسیدن حیات طیبه را دنبال کرده تا در این مسیر تربیت نسل نوجوان و جوان کشور بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی اتفاق بیفتد، یقیناً اردوهای راهیان نور می‌تواند زمینه‌ساز این هدف والا در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور تقویت برگزاری اردوهای راهیان نور در کشور را ضروری دانست و اظهار کرد: در جریان این اردوها می‌توان مفهوم ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل جوان؛ دهه هشتادی و نودی‌ها منتقل کرد، بنابراین باید این مهم مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد.

وی ابراز داشت: راهیان نور و مکتب شهدا درس‌آموز است و هر کس در این فضای معنوی و ارزشی گام بردارد، از معنویات آن بهره‌مند و روحیه ایستادگی در مقابل دشمنان قوی‌تر خواهد شد.

باستان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای انعکاس اردوهای راهیان نور و معرفی به نسل امروزی یادآور شد: همه خانواده‌ها، معلمان و مسئولان روی کیفی‌سازی اردوهای راهیان نور متمرکز شوند و حول این محور گام بردارند.

تمرکز بر جهاد تبیین برای معرفی دستاوردهای انقلاب

سردار علیرضا مدنی، جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و خیر مقدم به همه مهمانان گفت: هدف از برگزاری اردوی راهیان نور، آشنایی دانش‌آموزان با دوران دفاع مقدس و مناطقی است که رزمندگان اسلام در آنجا عملیات و رشادت‌های خود را برای پیروزی انقلاب به سرانجام رساندند.

وی بر ضرورت توجه و تمرکز بر جهاد تبیین برای معرفی دستاوردهای انقلاب و راه مبارزه با استکبار جهانی تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان همواره حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی باشند و اجازه سوءاستفاده به دشمنان ندهند.

جانشین سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها را برای میزبانی شایسته از دانش‌آموزان کشور در استان کردستان به‌کار خواهیم گرفت، تصریح کرد: از آنجا که دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور با فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس آشنا می‌شوند، انتظار می‌رود که این ارزش‌ها را برای هم‌سن‌ و سال‌های خود تبیین کنند.

مدنی برگزاری اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی را اقدامی ارزشمند و اثرگذار دانست و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این اردوها را به نحو شایسته برگزار و میزبان خوبی باشیم.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی از خانواده «شهید ناصح الیاسی» تجلیل شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15041
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.