حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

برگزاری محفل بزرگ قرآنی چلچراغ آیه‌ها در سنندج

  • کد خبر : 18211
  • 10 مهر 1402 - 12:17
برگزاری محفل بزرگ قرآنی چلچراغ آیه‌ها در سنندج
محفل قرآنی چلچراغ آیه‌ها با حضور تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن بسیج، خانواده‌های ایشان و با شرکت در رزمایش انوار هدایت و تقدیر از برترین‌های این دوره از مسابقات و برگزیدگان رزمایش انوار هدایت در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، رحمان دارایی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج صبح امروز در محفل قرآنی چلچراغ آیه‌ها که با عنوان اختتامیه فراگیرترین مسابقه قرآنی جهان همزمان با میلاد گرامی پیامبر اکرم (ص) در سراسر کشور و در مسجد حضرت خدیجه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: محفل بزرگ قرآنی چلچراغ آیه‌ها با هدف گرامیداشت قرآن کریم و اعلام انزجار از اهانت دولت‌های اروپایی به این کتاب الهی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه افراد و گروه‌های مختلف در غرب با وحدانیت قرآن مخالفت دارند و به دنبال خاموش کردن نور قرآن هستند گفت: حقیقت قرآن انکار شدنی نیست و امروز به واسطه قرآن جمعیت مسلمان در بیشتر مناطق اروپای غربی سه برابر شده است.

وی گفت: جهت ثبت نام در این مسابقات استقبال بی‌نظیری انجام شد و در کل کشور بالغ بر ۷۳۱ هزار نفر ثبت نام کردند که در استان کردستان نیز ۳ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام شد و ۵۶ نفر برگزیده شدند و امروز به صورت نمادین از ۱۸ نفر از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: برگزاری این مسابقات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و هتاکان به قرآن کریم است که بدانند مسلمانان در هر گوشه جهان هر گونه توهین به ساحت مقدس قرآن را محکوم می‌کنند.

جامعه قرآنی با عمل و تدبر در آیات قرآن حاصل می‌شود

محمد شاهکرمی مسئول پایگاه بدر مسجد حضرت خدیجه در سنندج در ادامه ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: هفته وحدت نماد برادری و خیرخواهی بین مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه جامعه قرآنی با عمل و تدبر در آیات قرآن حاصل می‌شود گفت: باید همزمان انس با قرآن، مفاهیم و معانی قرآن را درک کنیم و در مفاهیم قرآن بویژه دستورات الهی، تدبر، تأمل و تفکر کنیم.

وی گفت: برنامه چلچراغ آیه ها یکی از مسابقات اثرگذار در کشور و بالاخص در استان کردستان بوده است که افتخار میزبانی از آن را امروز در این مسجد داریم.

وی گفت: مسجد حضرت خدیجه در محله تقتقان سنندج در جمعیت ۱۴ هزار نفری قرار دارد و یکی از پایگاه های موفق با رویکرد فرهنگی در محله اسلامی است که برای ۲۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار کارآفرینی ایجاد کرده است.

در ادامه ماموستا حافظ نظیری عضو شورای افتا در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: دشمنان به منظور اینکه جلوی مسلمان شدن را بگیرند، به اشتباه با ظاهر قرآن مبارزه می‌کنند و این در حالی است که دین مبین اسلام با فطرت انسان‌ها همخوانی دارد.

وی گفت: رشد مسلمان شدن در سال‌های گذشته در دنیا سه برابر شده است و آنها از این مسئله ترس دارند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان قرآنی تجلیل بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18211
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.