حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

برگزاری آیین تدفین شهید گمنام بیجار در محوطه کارخانه سیمان‌+ عکس

  • کد خبر : 25278
  • 27 آذر 1402 - 11:09
برگزاری آیین تدفین شهید گمنام بیجار در محوطه کارخانه سیمان‌+ عکس
آیین تدفین شهید گمنام در محوطه کارخانه سیمان کردستان با حضور نماینده‌ ولی‌ فقیه در کردستان و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور شهرستان بیجار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، استاد حوزه و دانشگاه در آیین تشییع شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: شهدا دارای سه شاخصه مهم ایثار، اخلاق و آداب الهی بودند که آنها را از سایر اقشار مجزا می‌کند.

حجت‌الاسلام ذبیح میرزایی اظهار داشت: ما در حال تجلیل از مقام شاخص کسانی هستیم که شاخصه‌های زیادی علاوه بر جانفشانی داشتند که باید از آنها پیروی کنیم و از روح مطهرشان بخواهیم برخی از این شاخصه‌ها به ما منتقل شود.

وی با اشاره به شاخصه ایثار و از خودگذشتگی شهدا یادآور شد: در شرایطی که برخی بدنبال مادیات، مقام، قدرت و جاه و مال بیشتری بودند، شهدا به میدان عمل رفتند و جان شریف و ارزشمند خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم نظام اسلامی کردند.

حجت‌الاسلام میرزایی معنویت و اخلاق را یکی دیگر از شاخصه‌های مهم شهدا بیان و آنها را اهل عبادات، انجام مستحبات، ترک مکروهات و تهذیب نفس و خودسازی دانست و افزود: شهدا مودب به اداب الهی بوده و گفتار، عبادات و رفتار آنها برای همه ما درس است

وی گفت: شهدا برای دفاع از مملکت، شرافت، کرامت و دین مهاجرت کرده و خانه و خانواده خود را ترک کردند بنابراین خداوند و رسول گرامی اسلامی (ص) از آنها تمجید می‌کنند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه شهدا درس شجاعت به دیگران دادند، اظهار داشت:‌ جان همه بشریت و حتی پیامبران بوسیله ملک الملک گرفته می‌شود اما جان شهدا فقط توسط خداوند متعال قبض می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای همه انسان‌ها باید نماز میت خوانده شود اما برای شهدا نیاز به خواندن نماز میت نیست و با لباس خود نیز دفن می‌شوند، با تاکید بر اینکه شهدا می‌توانند برای ‌۷۰ نفر شفاعت کنند، اضافه کرد: در مورد شهدا نمی‌توان کلماتی همچون موت و مرگ بکار برد، چون زنده‌اند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25278
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.