حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

بروز سرطان در کردستان بیشتر از متوسط کشوری است

  • کد خبر : 27592
  • 09 بهمن 1402 - 9:22
بروز سرطان در کردستان بیشتر از متوسط کشوری است
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متوسط بروز سرطان در استان در هر دو جنس مردان و زنان ۱۷۴.۲۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده در حالیکه این عدد در کشور ۱۷۳.۴۸ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر فرزام بیدارپور اظهار کرد: پویش ملی ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﺳﺮﻃﺎن از ۷ تا ۱۵ ﺑﻬﻤﻦ ماه جاری با شعار “من مسوولم، برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده‌ام و جامعه‌ام” در استان اجرا می شود که علاوه بر این شعار، شعارهای “سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خودمراقبتی و امید” و “آگاهی زودتر، اقدام موثرتر” هم مطرح است.

وی گفت: بیماری سرطان در کنار سایر بیماری های غیر واگیر، عامل ۶۸ درصد مرگ ها در جهان و ۸۰ درصد مرگ ها در کشورهای با درآمد پایین و متوسط است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمارهای بروز سرطان در استان گفت: بر اساس آخرین آمارهای این بیماری که در سال ۱۳۹۷ استخراج شده است، متوسط بروز سرطان در ۱۰۰ هزار نفر در مردان کشور و استان به ترتیب ۱۸۲.۷۶ و ۱۹۵.۴۲ و در زنان ۱۶۵.۳۱ و ۱۵۵.۱۷ است.

دکتر بیدارپور سرطان‌های شایع در کشور را در کل جمعیت، به ترتیب پستان، پروستات و کولورکتال، در مردان، پروستات، پوست و معده و در زنان، پستان، تیروئید و کولورکتال عنوان کرد و ادامه داد: در استان کردستان هم سرطان در کل جمعیت، پستان، معده و پوست، در مردان، معده، پوست و پروستات و در زنان، پستان، پوست و کولورکتال است.

وی توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری سرطان هم داشت و گفت: اطلاع از روش های خود مراقبتی برای پیشگیری از سرطان، مراجعه به پایگاه های سلامت برای تشخیص زودهنگام سرطان و اطلاع از وضعیت سلامتی، اقدام فوری برای پیشگیری از سرطان، اعتماد به روش های درمانی و اطلاع و دوری از عوامل خطر در پیشگیری از سرطان ها از جمله راهکارهای پیشگیری از این بیماری است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27592
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.