حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
امام جمعه موقت سنندج:

برنامه‌ریزی برای رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان اولویت دولتمردان باشد

  • کد خبر : 16089
  • 10 شهریور 1402 - 14:20
برنامه‌ریزی برای رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان اولویت دولتمردان باشد
امام جمعه موقت سنندج گفت: برنامه‌ریزی برای رفع مشکل مسکن و اشتغال جوانان اولویت دولتمردان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه‌های نماز‌ جمعه امروز در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: مسکن، اشتغال و فراهم آوردن زمینه ازدواج آسان برای جوانان از نیازهای اساسی و مطالبات جدی امروز مردم است.

وی با بیان اینکه امروز مشکلات اقتصادی فشار زیادی به مردم وارد کرده و برنامه ریزی لازم برای رفع این مشکلات باید در اولویت مسئولان قرار گیرد؛ گفت: صاحب‌خانه‌ها شرایط مستاجران را درک کرده و در این اوضاع اقتصادی به آنان رحم کنند.

امام‌ جمعه موقت سنندج تصریح کرد: امیدواریم خیرین و متمکنین جامعه در راستای کمک به مستأجرینی که در این شرایط اقتصادی از پرداخت حداقل یک ماه اجاره بهای خودناتوان هستند پای کار بیایند

وی به خصوصیات انسان مومن از منظر قرآن گریزی زد و با اشاره به آیه ۲۹ سوره فاطر گفت: خداوند فرموده «آنها که کتاب خدا را تلاوت کرده و نماز به پا می‌دارند و از آنچه ما روزیشان کرده‌ایم پنهان و آشکار (به فقیران) انفاق می‌کنند (از لطف خدا) امید تجارتی دارند که هرگز زیان و زوال نخواهد یافت»

ماموستا حسینی تصریح کرد: خداوند همچنین در آیه دیگری از این سوره مبارکه می فرماید «خدا به آنها پاداش کامل عطا کند و از فضل و کرم باز بر ثوابشان بیفزاید که او (خطای مؤمنان را) بسیار بیامرزد و به شکر گزاران احسان فراوان کند».

وی افزود: کتاب آسمانی مسلمانان مایه سعادت و سربلندی است و هر کس دستورات آن را در زندگی پیاده کند هیچ‌ وقت گمراه نخواهیم شد و با عزت هستیم.

امام جمعه موقت سنندج افزوود: برپا کردن اقامه نماز با پاکی و یکدلی از دیگر خصوصیات انسان مومن است خداوند این افراد را کمک کرده و سعادت دین و دنیا را شامل حالشان می‌کند.

به گفته وی، سخاوت، انفاق، پرداخت زکات، کمک به فقرا و خیر و خیرات از ثروت و مالی که خدا به انسان داده از دیگر خصوصیات انسان مومن است.

امام جمعه موقت سنندج افزود: سخاوتمند کسی است که اهل گذشت باشد و به نیازمندان رحم کند چنین انسانی به فرموده پیامبر مکرم اسلام از عذاب قیامت و آتش جهنم ایمن خواهد بود.

ماموستا حسینی اظهار کرد: تمسک به قرآن کریم و قرائت آن توسط والدین برای آشنایی فرزندان با این کتاب آسمانی ضروری است.

وی با بیان اینکه همه انسان ها روزی مزه مرگ را می چشند و در قیامت باید پاسخگوی اعمال خوب و بدی که در دنیا انجام داده اند باشند، افزود: دستگیری از تهیدستان و کمک به فقرا وظیفه همه افراد جامعه در حد توان است در این راستا همه باید پای کار بیایم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16089
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.