حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون امور عمرانی استاندار کردستان:

برنامه حرکت قطار سنندج تهران، روز‌های سه‌شنبه و جمعه است

  • کد خبر : 21542
  • 15 آبان 1402 - 11:32
برنامه حرکت قطار سنندج تهران، روز‌های سه‌شنبه و جمعه است
معاون امور عمرانی استاندار کردستان برنامه حرکت قطار سنندج تهران و بالعکس، را روز‌های سه‌شنبه و جمعه اعلام کرد.

کیومرث حبیبی معاون امور عمرانی استاندار کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی با اشاره به اتصال استان کردستان به راه‌آهن سراسری، از پیش‌فروش بلیط‌های این خط خبر داد و گفت: مسافران می‌توانند از این به بعد برای سفر ایمن به تهران از قطار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قطار سنندج تهران ظرفیت ۳۰۰ مسافر رادارد افزود:در این قطار امکانات رفاهی خدماتی همچون سیستم‌های صوتی تصویری، توزیع بسته‌های غذایی و رستوران وجود دارد.

وی به وجود پارکینگ مجزا برای پارک خودور مسافران در ایستگاه راه‌آهن سنندج اشاره کرد و گفت: با هماهنگی راهداری و شهرداری زیرساخت حمل و نقل مسافران با خودرو‌های عمومی نیز انجام خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه حرکت در این خط ریلی در بازه زمانی ۶ ساعت و نیم از سنندج به تهران صورت خواهد گرفت ادامه داد: پروژه راه‌آهن همدان – سنندج شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

وی یادآور شد: طول قطعه یک این پروژه ۶۴.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم ۲۹.۵ کیلومتر است واین خط راه آهن یک خطه، دارای عرض مسیر ۶ متر و طول پل‌ها ۲ هزار و ۵۲۴ متر است.

وی تاکید کرد: ظرفیت انتقال مسافر در سال ۳۰۰ هزار نفر  و باری ۵۰۰ هزار تن است که بر اساس برنامه مقرر شده این رقم در بخش مسافری در سال ۱۴۲۰ به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت انتقال بار نیز به یک میلیون تن افزایش می یابد.

گفتنی است؛ پروژه راه آهن همدان- سنندج پس از گذشت ۱۸ سال و با حمایت‌های دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار، با حضور رئیس جمهور و شماری از وزیران دولت و مقام‌های استان کردستان به شبکه راه‌آهن کشور پیوست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21542
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.