حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

بررسی کمبود آنتی‌بیوتیک‌ کودکان در ۲۰۹ داروخانه کردستان

  • کد خبر : 3905
  • 22 آذر 1401 - 7:58
بررسی کمبود آنتی‌بیوتیک‌ کودکان در ۲۰۹ داروخانه کردستان
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بازرسان این معاونت با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر و اداره کل تعزیرات از ۲۰۹ داروخانه بخش خصوصی استان بازدید و مشکلات کمبود آنتی بیوتیک کودکان را بررسی کردند.

به گزارش کردتودی، دکتر هومن قصری شامگاه روز گذشته در چهاردهمین جلسه ستاد تدابیر ویژه دارو و تجهیزات پزشکی در سنندج، ضمن قدردانی از تلاش ادارات و سازمان های همکار برای تامین داروهای مورد نیاز در استان، افزود: این بازدیدها با هدف بهبود وضعیت کمبود آنتی بیوتیک های اطفال به عمل آمد و با هماهنگی های صورت گرفته مشکلات شناسایی شده، کاهش یا حذف شد.

وی با اشاره به پرداخت مساعدت های مالی به بیماران خاص، مزمن و سخت درمان از سوی دانشگاه، اضافه کرد: با توجه به ابلاغیه‌ سازمان غذا و داروی کشور از ۱۶ آذر امسال، محل پرداخت این مساعدت‌ها، سازمان بیمه سلامت خواهد بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاسیس دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آینده ای امیدبخش را در استان ترسیم می کند.

قصری ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک با تاسیس و راه‌اندازی کارخانه سرم سازی در استان، شاهد تحول صنعت داروسازی استان و اشتغال زایی در این حوزه خواهیم بود.

در این جلسه، پس از بحث، بررسی و اظهار نظر حاضران، تصمیمات متناسب با بهبود وضعیت و رفع مشکلات احتمالی مرتبط با حوزه دارویی در استان اتخاذ شد.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3905
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.