حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دهگلان خبر داد:

برداشت ۱۸ هزار تن هویج از مزارع شهرستان دهگلان

  • کد خبر : 18428
  • 14 مهر 1402 - 10:14
برداشت ۱۸ هزار تن هویج از مزارع شهرستان دهگلان
مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی برداشت هویج در شهرستان، نسبت به سال گذشته‌، از برداشت بالغ بر ۱۸ هزار تن محصول هویج در ۳۰۰ هکتار از مزارع شهرستان دهگلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی در دهگلان، هویج از محصولات فصل سرد است که ریشه‌ی آن خوراکی بوده و در دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد بخوبی رشد می‌کند، این گیاه با طعم، عطر و بافتی خوب، قادر به تحمل یخ‌زدگی است و از کاشت تا برداشت، محصول به ۲ الی ۴ ماه نیاز دارد.

هویج سرشار از ویتامین‌های A,B1,B2,B6,E,C و مواد معدنی آهن، روی، کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، منیزیوم، منگنز است و طی ۵ ماه اول ذخیره‌سازی میزان ویتامین A در آن افزایش می‌یابد‌، از آنجا که هویج سرشار از بتاکاروتن است بخارپز کردن آن موجب می‌شود که این ماده مغذی به‌آسانی در دسترس بدن قرار گیرد.

 

 

هویج ضددرد و خون را تصفیه می‌کند، همچنین بینایی را تقویت کرده و آب هویج دارای خواص مفیدی برای کبد است.

زلیخا میرکی مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان اظهار داشت: برداشت هویج از بالغ بر ۳۰۰ هکتار از مزارع شهرستان از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده و پیش می‌شود از این سطح زیر کشت بالغ بر ۱۸ هزار تن هویج برداشت شده و به بازار مصرف عرضه شود.

میرکی در ادامه با اشاره به اینکه برداشت هویج نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است بیان کرد: انتظار می‌رود همچون سال گذشته از هر هکتار کشت این محصول تقریباً ۶۰ تن هویج برداشت شود.

وی اضافه کرد: برداشت هویج اشتغال فصلی مناسبی را در منطقه ایجاد کرده و موجب اشتغال کارگران فصلی از سایر شهرستان‌ها شده است، تنها مشکل موجود کمبود بازار صادرات و بهم خوردن عرضه و تقاضا بعلت نبود الگوی کشت در منطقه است، بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور  و استان می‌باشد که با توجه به مزیت‌های بالقوه‌ی طبیعی و نقش حساس در امنیت غذایی جامعه بیش از سایر بخش‌ها نیاز به توجه دارد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18428
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.