حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رئیس کل دادگستری استان کردستان هشدار داد:

برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با افراد شرکت‌کننده در نزاع‌های دسته‌ جمعی

  • کد خبر : 14201
  • 02 مرداد 1402 - 10:16
برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با افراد شرکت‌کننده در نزاع‌های دسته‌ جمعی
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی به قضات محاکم و دادسرای استان دستور داد تا افرادی که در نزاع‌های دسته جمعی شرکت کرده و از سلاح سرد یا گرم استفاده می کنند را با قرار بازداشت موقت روانه زندان کنند و تا زمان صدور حکم در بازداشت بمانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، رئیس کل دادگستری استان در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان که با موضوع پیشگیری از نزاع و ضرب و جرح عمدی تشکیل شده بود، اظهار داشت : مقوله پیشگیری از وقوع جرم در قانون اساسی از وظایف ذاتی قوه قضاییه به شمار می رود ولکن در حوزه های مختلف ، دستگاهها و ادارات مختلف به وظایف خود در این حوزه عمل نکرده اند.

وی افزود : استان کردستان مردم اخلاق مداری دارد و خوشبختانه استان کردستان در حوزه جرایم خشن و نزاع ها ، وضعیت مطلوبی دارد ولکن در چند ماه اخیر استفاده از سلاح های سرد یا گرم در نزاع های دسته جمعی افزایش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تقدیر از اقدامات پیشگیرانه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در کاهش آمار جرایم در استان، تصریح کرد : ۹ درصد کاهش رشد پرونده های وارده به دادگستری استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ موید این موضوع است که اقدامات موثر و اثربخشی در این زمینه انجام شده است.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان ساخت: ظرف ۱۰ روز باید شوراهای پیشگیری از وقوع جرم در تمامی شهرستانهای استان با حضور تمامی اعضای مربوطه و با اولویت نزاع های دسته جمعی ناشی از مسایل مربوط به مراتع و معادن تشکیل شود و دستورکار به آنها ابلاغ شود و نظرات فنی و کارشناسی جمع بندی شود و نتایج آن به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال شود.

وی بر نظارت مستمر و دقیق محسوس و نامحسوس بر اراذل و اوباش در استان توسط نیروی انتظامی تاکید کرد : به قضات محاکم و دادسرای استان دستور داده شده تا افرادی که در نزاع های دسته جمعی شرکت کرده و از سلاح سرد یا گرم استفاده می کنند را با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان کنند و تا زمان صدور حکم در بازداشت بمانند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین بر لزوم حضور مدیران قضایی استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در برنامه های صداوسیما و استفاده از ظرفیت رسانه ملی در این حوزه تاکید کرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: قضات استان با نظارت دقیق در موارد مربوط به نزاع ها و نگهداری سلاح ، احکام قاطع و بازدارنده صادر کنند و همچنین بصورت ماهیانه پرونده های مربوط به نزاع به معاونت پیشگیری از وقوع جرم اعلام شده و بر فرآیند رسیدگی این دسته از جرایم نظارت شود.

وی همچنین افزود: می بایست در حوزه مستندسازی و جمع آوری ادله در خصوص موضوعات جرایم مربوط به نزاع و همچنین حجاب و عفاف جلسه مشترک تعاملی بین دادسرا و مرجع انتظامی تشکیل شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان بر اهتمام و تمرکز دادستانهای عمومی و انقلاب استان بر اجرای احکام مربوط به نزاعهای دسته جمعی و یا نگهداری سلاح غیر مجاز که تاکنون به مرحله اجرا در نیامده، تاکید کرد و افزود : مقرر است تا نتیجه این اقدامات ظرف مدت یک ماه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گزارش شود.

در ادامه این جلسه ، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز اظهار داشت :ضروری است تا اطلس جزایی اراضی استان تهیه و تدوین شود تا از بروز جرایم در این حوزه پیشگیری شود.

جباری بر لزوم ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در استان در جهت کاهش نزاع ها در این بخش تاکید کرد و افزود : گسترش زمینه تفریحات سالم ، توجه به عمران و آبادانی مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار موجبات کاهش جرایم در جامعه را فراهم می کند.

شایان ذکر است که این جلسه با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، بازرس کل استان و مدیران ادارات مربوطه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14201
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.