حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

برای پیشگیری از دزدی چه کنیم؟/ توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت موبایل و خودرو

  • کد خبر : 6777
  • 30 بهمن 1401 - 12:26
برای پیشگیری از دزدی چه کنیم؟/ توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت موبایل و خودرو
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو و موبایل نکاتی را به شهروندان یادآوری کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سرهنگ “امیر هوشنگ حیدریان” اظهار داشت: موبایل، اسناد، مدارك، وجه نقد، دسته چك و ساير اشياء باارزش و قيمتي را در معرض ديد و داخل خودرو قرار ندهيد.
وي افزود: شهروندان اتومبيل خود را به قفل مركزي، دزدگير و ساير لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعويض چرخ يا برطرف کردن نقص فني اتومبيل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شيشه ها اطمينان حاصل کنند.
سرهنگ حیدریان يادآور شد: شهروندان هنگام تردد در مراكز تجاري و تفريحي از پاركينگ هاي عمومي و مجاز، جهت پارك خودرو استفاده کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان بيان داشت: برابر بررسي هاي انجام شده سارقان موبايل بيشتر دست به سرقت گوشی های همراه گران قيمت مي زنند و زماني كه فرد با موبايل صحبت مي كند اقدام به قاپيدن آن و فرار از محل مي نمايند.
وی همچنین از شهروندان خواست در مراكز خريد و محل هاي شلوغ و پر رفت و آمد و در زمان صحبت با موبايل مراقب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن موبايل در جيب پشت شلوار خودداري کنند.
سرهنگ حیدریان همچنین به بانوانی که گوشي همراه خود را داخل كيف دستي نگهداري مي كنند توصیه کرد هنگام تردد در مراكز خريد وخیابان مراقب باشند که مورد كيف قاپي قرار نگرفته وکیف را در سمتی که منتهی به دیوار است حمل کنند.
این مقام انتظامی در پایان اظهار داشت: شهروندان هنگام مراجعه به ادارات و سازمان ها و يا مراكز پذيرايي مانند رستوران ها از قراردان موبايل بر روي ميز خودداري کنند.

 با اشراف اطلاعاتی سارقان دستگیر می شوند
فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه سارقان امنیت روانی شهروندان را به خطر می اندازند، گفت: با اشراف اطلاعاتی سارقان دستگیر و برخورد قاطعانه صورت می گیرد.
سردار” علی آزادی” فرمانده انتظامی استان نیز از اجرای طرح مبارزه با سرقت در استان خبر داد، و بیان داشت:پدیده شوم سرقت، یکی از بزرگترین دغدغه های شهروندان است که پلیس برای این حوزه برنامه های ویژه ای در دستور کار دارد و این طرح در استان به مدت ۱۰ روز آغاز شده است.
وی با اشاره به تاکیدات فرمانده فراجا در خصوص اقدام ضربتی برای مقابله با سارقان و نا امن کنندگان جامعه، افزود: این مهم یکی از مطالبات بحق مردم است که جان برکفان ولایت در مجموعه انتظامی کردستان با جان و دل برای آن تلاش خواهند کرد.
فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: پلیس با اشراف اطلاعاتی سارقان و مجرمان را تحت نظر دارد و در راستای مطالبه به حق شهروندان و اجرای قانون با آنها برخورد می کند.
سردار آزادی در ادمه به نقش شهروندان در پیشگیری از سرقت پرداخت و افزود: مردم در این امر مهم با پلیس همکاری داشته باشند و در نگهداری از اموال خود و همچنین به توصیه های پلیس در خصوص حفظ و نگهداری از اموال خود توجه داشته باشند.
فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس می باشد، تصریح کرد: کردستان محل امنی برای جولان سارقان و هنجارشکنان نیست و پلیس قاطعانه و برابر قانون با اینگونه افراد برخورد خواهد کرد.
توصیه های رئیس پلیس آگاهی درخصوص پیشگیری ازسرقت وسایل نقلیه
رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص پیشگیری از سرقت موتورسیکلت و خودرو نکاتی را به شهروندان یادآورشدند.
سرهنگ “عبدالله فاتحی” اظهار داشت: موبایل، اسناد، مدارك، وجه نقد، دسته چك و ساير اشياء با ارزش و قيمتي را در معرض ديد و داخل خودرو قرار ندهيد.
وي افزود: شهروندان اتومبيل خود را به قفل مركزي، دزدگير و ساير لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعويض چرخ يا برطرف کردن نقص فني اتومبيل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شيشه ها اطمينان حاصل کنند.
وی با بیان اینکه رعايت نكردن اصول ايمني از سوي كارخانجات توليد كننده‌ي آن نيز در سهولت سرقت موتورسيكلت تأثير بسزايي دارد تصریح کرد: قطعات موتورها به راحتي اوراق شده و در بازار فروش قطعات دسته دوم و سرقتي به فروش مي‌رسد.
این مقام انتظامی در ادامه افزود: با اين حال نكته‌ي قابل تأمل در سرقت موتورسيكلت اين است كه بيش از ۸۰ درصد سرقت‌ها به دليل غفلت مال باختگان اتفاق مي‌افتد، چرا كه اين غفلت و ناآگاهي نسبت به موارد ايمني است كه زمينه‌ي سوء‌‌‌استفاده سارقان را فراهم مي‌كند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در پایان خاطر نشان کرد: پارك کردن موتورسيكلت‌ها در معابر عمومي، خود بستر ارتكاب سرقت را فراهم مي‌كند و افراد سودجو و فرصت طلب نيز كه شايد انگيزه‌ي ارتكاب سرقت را از قبل نداشته باشند، با مشاهده‌ي آن وسوسه شده و دست به سرقت مي‌زنند.
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6777
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.