حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
استاندار کردستان تاکید کرد:

پیگیر بازگرداندن ۱۵ درصد حقوق معادن هستیم

  • کد خبر : 15406
  • 25 مرداد 1402 - 11:28
پیگیر بازگرداندن ۱۵ درصد حقوق معادن هستیم
استاندار کردستان با بیان اینکه به طور جدی پیگیر بازگرداندن ۱۵ درصد حقوق معادن هستیم، گفت: در ارتباط با قانون بهره‌مندی از یک درصد فروش معادن هم، نیاز به شفاف‌سازی و کار کارشناسی داریم که دستگاه‌های مربوطه باید این را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا پیش از ظهر امروز و در جلسه شورای معادن استان کردستان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه به طور جدی پیگیر انتقال حساب واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی مستقر در کردستان به داخل استان هستیم، اظهار داشت: پرونده واحدهای معدنی که گردش مالی در استان ندارند در شورای معادن مطرح نمی‌شود و ارائه خدمات دیگر هم مشروط به انتقال حساب‌های بانکی این واحدها به بانک‌های استان است.

وی افزود: در دیداری که با وزیر تعاون هم داشتیم دستور انتقال حساب‌های واحدهای تولیدی زیرمجموعه این وزارتخانه به داخل استان از سوی این مقام مسئول صادر شد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اصل هر اقدامی تامین منافع استان و کشور است، گفت: به هیچ‌وجه نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در توسعه استان نباید کوتاهی کرد.

وی در ارتباط با بحث آلودگی آب و خاک مناطق موجود در محدوده‌های معادن استان، گفت: نقش معادنی هم چون زرکوه در آلودگی آب و خاک روستاهای اطراف به آرسنیک در اصل موضوع هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند.

استاندار کردستان بر انجام مطالعه و پژوهش لازم برای تعیین دقیق مشکل مذکور تاکید کرد و گفت: بخش کشاورزی اگر به دنبال تغییر الگوی کشت در این مناطق است باید مشوق‌هایی در نظر بگیرند تا کشاورزان ترغیب به این کار شوند.

زارعی کوشا با بیان اینکه به طور جدی پیگیر بازگرداندن ۱۵ درصد حقوق معادن هستیم، گفت: در ارتباط با قانون بهره مندی از یک درصد فروش معادن هم نیاز به شفاف‌سازی و کار کارشناسی داریم که دستگاه‌های مربوطه باید این را در دستور کار قرار دهند.

مدیران کل دیوان محاسبات و بازرسی استان کردستان هم در ارتباط با گردش مالی بالای برخی از واحدهای معدنی استان و کمترین تاثیر اقتصادی آنها برای استان و برگشت اندک وصول حقوق دولتی معادن و عدم استفاده از ظرفیت‌های قانونی در حوزه معادن در راستای توسعه استان به بیان مطالبی پرداختند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15406
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.