حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

بانکداری یا بنگاه داری؟!

  • کد خبر : 6885
  • 03 اسفند 1401 - 9:14
بانکداری یا بنگاه داری؟!
با گشتی در بانک‌های سطح شهرستان دهگلان این سوال پیش می‌آید که آیا بانک‌ها به دنبال رضایت عمومی مردم هستند یا صرفا به دنبال کسب منفعت و سود مالی خود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، چند صباحی است که بانک ها در رویه‌ای جدید با بازنشست شدن نیروها و یا جابجایی نیرو از شهری به شهر دیگر از استخدام نیرو جدید سرباز می‌زنند و سوال مطرح شده که این روزها دهن به دهن می چرخد:
بانک ها چه مقدار به رضایت عمومی مردم ایمان دارند؟
برای یافتن پاسخ این سوال لازم نیست به پرسش و پاسخ و بازدید های میدانی پرداخت.

جواب این سؤال در یک جمله کوتاه یکی از کارکنان بانک ملی که نخواست نامش فاش شود، عیان است.

در طول قریب به ۲۰ سال حضور در بانک ملی شهر دهگلان این بانک شعبه‌های خود را از دو به یک و تعداد نیروهای خود را از ۱۳ نفر به ۶ نفر تقلیل داده و  این در حالی است که جمعیت این شهرستان از قریب به ۳۰۰۰۰نفر به قریب ۸۰۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

برای روشن‌تر شدن موضوع بصورت میدانی اقدام به سرکشی از تعدادی از بانک‌ها بویژه بانک ملی کردیم و از همان ابتدا کلاف سردرگم مشتریان، زحمت و کار مضاعف کارکنان و در نهایت نارضایتی مردم خودنمایی می‌‌کرد.

وقتی برای ثبت نظر کارکنان مراجعه می‌کنیم آنچه بیشتر از همه آزار دهنده است محدودیت‌هایی است که برای کارکنان ایجاد شده و آنها را از مصاحبه با ما منع می‌کرد.

کارمندانی که مدت‌هاست جور چند نفر را می‌کشند و مراجعاتی که مدت زمانی است که کار آنها با یک ربع زمان انجام می‌شود و اکنون مجبورند ساعت ها در صف بمانند تا بلکه کارهایشان صورت پذیرد.

هر چه بیشتر تلاش می کنی بیشتر به در بسته بر می خوری در این میان سؤالی مهم را فرا روی مدیران این بانک قرار دهیم که  آیا این روند به صلاح مردم ختم به خیر خواهد شد یا ….

حال بانک ملی دهگلان به ناچار با بکارگیری تمامی پرسنل از رئیس و معاون شعبه گرفته تا تحویلدار بانک و حتی نظافتچی، در تلاش است که به مشتریان خود خدمات بانکی ارائه دهد.

و سؤالی که این روزها مردم مطالبه دارند  این است که آیا رضایت مردم شرط است یا سود و منفعت بنگاه داری بانک ها؟!

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6885
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.