حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

بازگشت دو واحد صنعتی راکد در کردستان به چرخه تولید/اشتغال ۲۳ نفر تثبیت شد

  • کد خبر : 2681
  • 17 آبان 1401 - 10:34
بازگشت دو واحد صنعتی راکد در کردستان به چرخه تولید/اشتغال ۲۳ نفر تثبیت شد
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۶۵ واحد تولیدی راکد در کردستان امکان احیا دارند که برنامه ریزی برای احیای 5 واحد آن انجام شده و دو واحد به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، بختیار خلیقی اظهار کرد: تولید یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور برای گذر از مشکلات اقتصادی و دورزدن تحریم‌های سفت و سخت است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا رفع موانع تولید و تلاش برای فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال که ظرفیت فعال شدن دارند به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: طی پایشی که در سال جاری از واحدهای صنعتی در سطح استان صورت گرفت در مجموع ۱۶۵ واحد غیرفعال شناسایی شد.

خلیقی با بیان اینکه ۶۵ واحد از این تعداد امکان احیا دارد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای احیای ۵ واحد از این تعداد صورت گرفته و تاکنون موفق به فعال‌سازی ۲ واحد از این تعداد شده‌ایم.

به گفته وی، سیلوی دانه طلایی اگرین کردستان، صنایع بسته‌بندی آلان مکمل، توسعه تجارت آفاق برسام نوین، ایرج خانلری و الوند پلاستیک از واحدهای تولیدی غیرفعال در استان است که با احصای مشکلات و پیگیری‌های لازم در حال فعا‌ل‌سازی هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از فعال‌سازی دو واحد تولیدی با اشغال اسمی ۲۳ نفر در شهرستان‌های سنندج و بیجار خبر داد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای حمایت از واحدهای تولیدی ۴۰۵ میلیارد تخصیص اعتبار داریم که ۶۱۰ میلیارد به بانک‌های عامل ارسال شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2681
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.