حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرکل راهداری کردستان خبر داد؛

بازگشایی محور ارتباطی ۶۵۰ روستا در کردستان

  • کد خبر : 26865
  • 25 دی 1402 - 12:26
بازگشایی محور ارتباطی ۶۵۰ روستا در کردستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به تلاش راهداران در چند روز اخیر برای بازگشایی جاده‌ها، گفت: محور ارتباطی ۶۵۰ روستای استان بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، فرزاد حسنی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان ورود جبهه بارشی از روز چهارشنبه هفته گذشته و با توجه به هشدار نارنجی اداره‌کل هواشناسی تمهیدات لازم بین نهادهای استانی انجام شد.

 

وی بیان کرد: بارش برف و کولاک شدید در گردنه‌های استان منجر به کندی تردد شده بود که با توجه به تمهیدات انجام شده و محدودیت‌های تردد در کمترین زمان ممکن ترافیک به روال عادی برگشت.

 

وی با تاکید بر اینکه بارش‌ها از دو روز گذشته شدت بیشتری پیدا کرد، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی همکاران ما در انجام عملیات‌ها، انسداد مجدد راه ارتباطی روستاهاست که با تلاش راهداران در حال بازگشایی است.

 

ژالانه همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان از انسداد گردنه ژالانه خبر داد و گفت: نیروهای راهداری با تمام توان در حال برفروبی این محور هستند، اما ارتفاع برف بازگشایی مسیر را کند کرده و به همین علت این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

 

حسنی تعداد روستاهای دارای محور مسدود شده را ۹۰ روستا اعلام کرد و گفت: از زمان ورود موج بارشی به استان تاکنون راه ارتباطی بیش از ۶۵۰ روستا بازگشایی شده و همکاران ما با جدیت در حال تلاش برای بازگشایی دیگر روستاها هستند.

 

برفروبی ۲۵ هزار کیلومتر باند از محورهای کردستان

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز بارش‌ها بیش از ۲۵ هزار کیلومتر باند از محورهای استان برفروبی شده است، گفت: از این میزان بیش از ۱۸ هزار کیلومتر باند اصلی و حدود ۷ هزار کیلومتر راه روستایی بوده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ خودرو گرفتار در برف در محورها رهاسازی شده است، خاطر نشان کرد: میزان شن و ماسه مصرفی جهت بروفروبی در این مدت حدوداً ١٢ هزار تن بوده است.

 

تلاش ۶۶۴ راهدار در کردستان

 

حسنی با تاکید بر اینکه در بازه پنج روز گذشته از ظرفیت ٣٨٣ دستگاه و ۶۶۴ نفر از عوامل راهداری استفاده شده است، گفت: در این ایام شماره تماس ١۴١ گویای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۲۶ هزار مرتبه به صدا درآمده است.

 

وی با اشاره به انجام ۲۰ مقطع ریزش‌برداری در مسیرهای روستایی و فرعی گفت: در محور سروآباد_اورامان نیز بیش از چهل مورد ریزش بهمن داشته‌ایم که با کمک نیروهای راهداری پاکسازی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26865
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.