حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
در مسیر دلدادگی؛

اینجا همه به عشق حسین قدم برمی‌دارند

  • کد خبر : 15633
  • 31 مرداد 1402 - 9:07
اینجا همه به عشق حسین قدم برمی‌دارند
حدیث سفر عشق در کلام نمی‌گنجد، اینجا همه به عشق حسین قدم بر می‌دارند امروز مریوان مسیر عاشقانی شده است  که تمام سال را به عشق این روز سپری کردند تا با حُب حسین (ع) گرد هم آیند و به دنیا نشان دهند که عشق حسینی تنها عشقی است که هزاران دلدار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، شهر مریوان در ۱۲۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است و دارای چشم اندازهای زیبا مثل زریبار و نیز طبیعت دیدنی اورامان را دارد، بهشت گمشده ای که در  غرب کشور هماننده نگین در دل کوه خودنمایی می‌کند، و جزو مناطقی است که هر سال پذیرای گردشگران زیادی از اقسا نقاط این سرزمین است.

مریوان یکی از شهرستان‌های مرزی با عراق است مردم این شهردارای مذهب تسنن و سورانی یا اورامی زبان هستند،در ۱۸ کیلومتری شهرستان مریوان مرز باشماق قرار دارد  که امسال این شهرستان برای دومین سال متوالی به عنوان یکی از گذرگاه‌های رسمی زائرین اربعین انتخاب شده است.

اهل مریوان این روزها در تکاپو هستند تا بهترین مهمانی را برای مهمانانشان تدارک ببینند هر چند این شهرستان و مردمانش سال گذشته درس خود را در مهمان نوازی پس داده اند امسال هم نیز بر عهد خود پایبندند تا با آغوش باز پذیرای زائرین سید الشهدا باشند.

مردم شهرستان مریوان از برکاتی که زائرین همراه خود می آورند می‌گویند و از اینکه می توانند در خدمت زوار آبا عبدالله الحسین (ع) باشند خوشحال هستند.

سوران کرمی جوانی ۱۹ ساله در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: زوار اربعین که این مرز را برای تردد انتخاب کرده اند  برای شهر مریوان خیر و برکت فراوانی خواهند آورد و از این بابت همه مردم شهر خوشحال هستند که در خدمت زوار می باشند.

از چهره‌اش شوق خاصی دیده می‌شود می‌گوید خادم موکب امام رضا (ع) است و هر کاری از دستش بر بیاید برای زوار انجام می‌دهد و بساط موکبشان برای خدمت رسانی به زوار از همان روز اول تا آخرین روز رو به راه است.

زانیار احمدی یکی دیگر از مردمان شهرستان مریوان است که در این باره می‌گوید کاشک مرز باشماق زودتر از اینها  میزبان اربعین می‌شد چون به برکت زوار امام حسین خیر و برکت زیادی به شهر ما روی خواهد کرد.

وی می‌گوید: هر کاری از دستم بر بیاید برای زوار امام حسین (ع) انجام می‌دهم حاضرم خانه‌ام را در اختیار زائرین امام حسین(ع) بگذارم.

اینجا ثروتمند و فقیر داشته‌ها و نداشته هایشان را از یاد برده‌اند ارادت اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع(  آنچنان است که همه با عشق وعلاقه مشغول خدمت به زائرین امام حسین(ع) هستند.

در این باره ماموستا امجد محمودی امام جمعه بهاران مریوان در خصوص ارادت اهل سنت به اهل بیت (ع) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتوی، گفت: امام حسین (ع) به مذهب خاصی تعلق ندارد و دارای جایگاه خاصی بین تمام مسلمین جهان است چرا که در راه دین اسلام به شهادت رسیدند.

این ماموستای اهل سنت بیان کرد: امام حسین(ع) در مقابله با ظلم و ستم جهان اسلام را بیدار و زنده نمود و بدین جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین باعث برکت و رحمت است.

وی عنوان داشت: پیاده‌روی اربعین نشان دهنده وحدت اسلامی است چرا که اتحاد و همبستگی موجب ناامیدی دشمنان اسلام خواهند شد.

همه امکانات برای تردد زائرین مهیا است

فرماندار مریوان در ادامه  با بیان اینکه مرز باشماق از دیروز برای تردد زائران گشوده شد گفت: دستگاه‌های خدمات رسان و سایر ادارات مرتبط با خروج زائران اربعین، دراین مرز مستقر شده‌اند و در شیفت‌های مختلف کاری، پاسخگوی زائران هستند.

اسماعیل احمدی افزود: ۱۳ موکب نیز در مرز مریوان برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.

وی همچنین اضافه کرد: هزار و ۷۰۰ متر سایبان، ۳۴ دستگاه گیت، راه اندازی بیمارستان ۵۰ تخته خوابی شهید شیخ الاسلام، ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعبی آب شرب و ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۵ هزار خودرو از جمله اقداماتی است که برای رفاه حال زائران اربعین اندیشیده شده است.

فرماندار مریوان با بیان اینکه زائران تا ۲۵ شهریور ماه مهلت ثبت نام در سامانه سماح را دارند افزود: زائران در صورت ثبت نام قطعی در سامانه ۲۰۰ هزار دینار عراقی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15633
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.