حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

اولین مراسم اجلاسیه مادران قهرمان‌پرور در کردستان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 26688
  • 23 دی 1402 - 8:43
اولین مراسم اجلاسیه مادران قهرمان‌پرور در کردستان برگزار می‌شود
اولین اجلاسیه مادران قهرمان‌پرور استان کردستان با تجلیل از مادران سرداران و امیران شهید دوران دفاع مقدس سوم بهمن ماه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سرهنگ امین شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان صبح امروز در جلسه هماهنگی اجلاسیه مادران قهرمان‌پرور که در استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: اولین اجلاسیه مادران قهرمان‌پرور استان کردستان با تجلیل از مادران سرداران و امیران شهید دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی گفت: این اجلاسیه سوم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی فجر سنندج با حضور مهمانان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجلیل و تکریم از مادران موفق در تربیت نسل انقلابی، معرفی الگوهای تربیت اسلامی، تقویت هویت زن مسلمان و جهت‌دهی به جامعه در خصوص جایگاه زن در اسلام از اهداف برگزاری این اجلاسیه خواهد بود.

وی بیان داشت: در این اجلاسیه از ظرفیت خاطره‌گویی مادران این سرداران و همچنین مادران فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز استفاده خواهد شد.

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان؛ در این اجلاسیه از کتاب خاطرا زنان شهیده و نقش زنان کُرد در دفاع مقدس و همچنین کتاب شهیده فاطمه اسدی رونمایی خواهد شد.

۱۲ درصد از شهدای استان کردستان زنان شهیده هستند

بتول سرکانی مسئول بسیج جامعه زنان کردستان نیز با بیان اینکه ۱۲ درصد از شهدای استان کردستان زنان شهیده هستند، ادامه داد: در جهت تبیین و معرفی شخصیت ولایی حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگو برای زنان جهان به ویژه در ولایت‌مداری و جهاد تبیین و تجلیلی از رسادت‌ها و فداکاری‌های مادران شهدا اجلاسیه مادران قهرمان‌پرور استان کردستان به عنوان پیش اجلاسیه کنگره ۷ هزار زن شهیده در کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: این اجلاسیه با سخنرانی مادران سردارانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند برگزار می‌شود که برنامه‌های معنوی و تجلیلی از مادران سرداران و بیان خاطره‌گویی آنها انجام و به صورت متمرکز همزمان در سایر شهرستانها با محوریت مادران شهدا برگزار خواهد شد.

سرکانی گفت: از ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، ۵۶۲ زن شهیده هستند و ۱۷۰۰ مادر شهید و ۵۵۰ پدر شهید در استان در قید حیات هستند.

تأکید بر حمایت ادارات جهت پشتیبانی از برگزاری این برنامه

عبدالله رشیدی‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه هیچ مکتبی بالاتر از اسلام برای جایگاه زن ارزش قائل نیست، اظهار داشت: امروز ما در ایران اسلامی زندگی می‌کنیم و این را می‌دانیم که هیچ جایگاهی به اندازه اسلام برای شخصیت زنان ارزش قائل نیست چرا که آنهایی که شعر زن، زندگی و آزادی را سر می‌دهند خودشان خوب می‌دانند که زن را به عنوان یک کالا در نظر گرفته‌اند.

وی گفت: در طول ۴۴ سال گذشته، انقلاب اسلامی با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو شد و توطئه‌های بسیاری را خنثی کرد که همه این‌ها در سایه فرهنگ ایثار و شهادت ممکن بود.

وی افزود: دشمن در اشتباه محاسباتی خود در اغتشاشات سال گذشته، روی وحدت مردم ایران حساب نکرده بود و فکر می‌کرد با یک برنامه‌ریزی پیچیده می‌تواند کار نظام اسلامی را تمام کند، ولی به واسطه وحدت ملت، سردرگم شد.

رشیدی خاطر نشان کرد: امروز ما مدیون تمام مادران عزیزی هستیم که در طول ۴۴ سال گذشته فرزندانی را تقدیم این انقلاب کردند که امروز رسیدن به قله‌های پیشرفت را مدیون آنان هستیم لذا باید این‌چنین برنامه‌هایی با کیفیت بسیار بالایی در حد مادران قهرمان‌پرور برگزار شود.

گفتنی است؛ این مراسم باشکوه با اجرای گروه سرود دانش‌آموزان، سخنرانی مادر سرداران و در پایان تکریم و تجلیل از مادران شهدا و مادران قهرمانان اجرا می‌‍شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26688
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.