حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «کردتودی»:

پدافند رژیم صهیونیستی «اوت نامبر» شد

  • کد خبر : 33011
  • 28 فروردین 1403 - 7:33
پدافند رژیم صهیونیستی «اوت نامبر» شد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران عملیات محدود، کنترل شده و اطلاع‌رسانی شدهٔ خود تحت عناوینی چون سیلی و پاسخ را باید در قالب تلنگر تاکتیکی باتوجه‌به مقوله‌های اساسی آن به سرانجام رساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اولین مسئله این است که رژیم صهیونیستی با حمله به بخش کنسولی سفارت ایران و به‌شهادت‌رساندن جمعی از مستشاران ایرانی که با مأموریت قانونی و به دعوت دولت سوریه در این کشور حضور داشتند، کنوانسیون وین را زیر پا گذاشت و به دارایی‌ها و اموال کشورمان نیز خسارت وارد کرد.

که اهدافی از قبیل فرافکنی بحران به بیرون سرزمین‌های اشغالی، ازبین‌بردن تمرکز جامعهٔ جهانی بر جنایات خود، واردکردن ایران به تلهٔ جنگ، مقصر نمایی از  ایران به‌عنوان عامل بی‌ثباتی منطقه و جاانداختن این دروغ که طراح عملیات ۷ اکتبر حماس، ایران است و در نهایت سفیدشوئی جنایات خود و تشکیل یک ائتلاف جهانی و منطقه‌ای برای درگیری با ایران را دنبال می‌کرد.

در همین خصوص با سهیل جمشیدپور کارشناس سیاسی و مسائل خاورمیانه گفتگوی تفصیلی برگزار کردیم تا بتوانیم بخشی هر چند کوچک از عملیات انتقام‌جویانه ایران علیه صهیونیست‌ها ارائه کنیم.

چرا ایران بجای اقدام دیپلماتیک به عملیات نظامی روی آورد؟

جمشیدپور: در کشور ما این مطالبه به وجود آمده بود که می‌بایست به عملیات مخرب این رژیم علیه ایران پاسخ داده شود، البته بایست اشاره کرد که همواره ایران نسبت به عملیات تروریستی و خرابکاری رژیم صهیونیستی واکنش‌های ویرانگر و هم سطح و گاهی حتی فراتر از  کنش رژیم صهیونیستی داشته است که به دلیل حساسیت‌ها و ملاحظات امنیتی و سیاسی خاص رسانه‌ای نمی‌شود و طرف مقابل هم به دلیل سیاست سانسور و فرار از تبعات داخلی، آنها را اطلاع‌رسانی نمی‌کند.

ایران ابتدا سعی کرد از طریق حقوقی و دیپلماتیک و با مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل، موجبات محکومیت رژیم صهیونیستی را فراهم کند؛ اما مع‌الاسف به دلیل درهم‌تنیدگی روابط یهود جهانی و نفوذ شدید جریان‌های امنیتی و اقتصادی آنها در دولت‌های غربی که تاریخ مشخص و قابل واکاوی خاصی دارد، انگلیس، فرانسه و آمریکا از محکوم‌کردن رژیم صهیونیستی خودداری کردند و مانع صدور یک بیانیه علیه این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی شدند.

 اگر پاسخ نمی‌دادیم، صهیونیست‌ها کاری نمی‌کردند؟

در همین هنگام و در زمانی که ایران مقدمات تلنگر تاکتیکی خود را در سطوح اطلاعاتی و عملیاتی آماده می‌کرد و برخی از آنها را نیز انجام داد، عوامل سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی با تحریک تروریست‌های خارجی تبار و همکاری برخی سرویس‌ها و سازمان‌های دیگر، سعی در ناامن‌سازی استان سیستان و بلوچستان داشتند.

اما این فشارها در کنار فضاسازی‌های حامیان رژیم نسل کش صهیونیستی که کارنامهٔ سیاهی در کشتار زنان، کودکان، کارمندان سازمان‌های بین‌المللی، خبرنگاران و حتی شهروندان کشورهای متحد خود دارد بر ایران تأثیر نگذاشت و ایران اعلام کرد که قصد پاسخ به اقدام جنایت‌کارانهٔ رژیم منحوس را دارد.

نقش رهبری در اقتدار ملت‌های مسلمان مظلوم بفرمایید؟

بارها در بیانات رهبر عالی‌قدر انقلاب و مسئولان ارشد سیاسی و نظامی کشور، عنوان شد که ایران هیچ نقشی در عملیات‌ مستقل حماس نداشته است و ایران تنها حامی مشورتی و پشتیبان ملت‌های تحت ستم منطقه است که برای آزادی و عزت خود مبارزه می‌کنند، حتی رهبری حکیم انقلاب فرمودند، رژیم صهیونیستی در تله‌ای افتاد که خود طراحی کرده بود و به اهمیت نقش رسانه‌ها در تبیین جنایات ضدبشری و بربریت رژیم صهیونیستی توصیه کردند، اما سیستم یهود جهانی که خود به این حقایق بهتر از هر کسی آگاه است به دنبال تحقق شر راهبردی خود است و سعی می‌کند واقعیات را وارونه جلوه دهد، در سطح بین‌المللی سعی در جای عوض‌کردن متهم در سطح افکار عمومی جهانی داشت.

 وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی چگونه است؟

درگیری جناح‌های داخلی رژیم اشغالگر در واقع یک نما از رقابت‌های جهانی آنها نیز هست، به‌عنوان‌مثال به‌اصطلاح راست‌گراهایی چون نتانیاهو، گالانت، بن غفیر و اسموتریچ با امثال بنت، لاپید و گانتز در حالتی بالاتر، در رقابتی بین جناح یهودی نزدیک به ترامپ و جناح یهودی نزدیک به بایدن معنایابی می‌شود.

این رقابت‌ها در سایهٔ بحران اسرای در دست حماس که یک فشار داخلی بر نتانیاهو را ایجاد کرده است یا قانون خدمت سربازی یهودیان فوق ارتدوکس یا بحران‌های قضایی نتانیاهو موجب می‌شود که مدام وضعیت داخلی در رژیم صهیونیستی در بحران سیاسی باشد و کابینه‌ها به‌سختی و با شروط مختلف احزاب همسو شکل بگیرد، از سویی دیگر نتانیاهو و راست‌گراهای رژیم نیاز داشتند برای ماندن در قدرت بحرانی ایجاد کنند تا بتوانند در مقابل خط یهود چپ‌گرای آمریکا و دموکرات‌ها دوام بیاورند تا بتوانند خود را به انتخابات آمریکا برسانند.

 نقش آمریکا در سرنوشت صهیونیست‌ها را چگونه می‌بینید؟

ترامپ یا یک جمهوری‌خواه به قدرت برسد و از سویی دیگر، خط چپ و میانهٔ صهیونیست‌ها هم برای بازپس‌گیری قدرت مجبور بودند تا به میانجی بایدن و یهود چپ‌گرای آمریکا، فشارها بر نتانیاهو را تشدید کنند.

از این منظر می‌توان گفت میان پوتین، نتانیاهو، اردوغان و بن سلمان و افرادی ازاین‌دست یک اشتراک منفعت بر سر بازگشت ترامپ به قدرت و همچنین تغییر جغرافیای منازعات وجود دارد و میان طیف‌های چپ رژیم صهیونیستی، انگلیس و دیگران نیز منفعت در انتخاب مجدد بایدن است.

ابعاد علمی‌ات ایران را در پاسخ کوبنده بفرمایید؟

ایران عملیات محدود، کنترل شده و اطلاع‌رسانی شدهٔ خود تحت عناوینی چون سیلی و پاسخ را باید در قالب تلنگر تاکتیکی باتوجه‌به مقوله‌های اساسی آن به سرانجام رساند.

ایران در این عملیات توانست به‌خوبی اثبات کند تا اینکه جای ظالم و مظلوم عوض نشود، جنگ‌طلبان صهیونیست قادر به ایجاد جنگی جدید در منطقه نشوند، طرف‌های ثالث نفع ژئوپلیتیکی نبرند، ائتلاف‌سازی شکل نگیرد، ضربه بسیار معنادار باشد،  معادلهٔ بازدارندگی جدیدی را ایجاد کند و منجر به تقویت دولت منحوس رژیم صهیونیستی نشود.

لذا قبل از آن ابتدا با توقیف یک کشتی تجاری متعلق به برادران اوفر صهیونیست که دفترشان در لندن مستقر است، نشان داد که می‌تواند بر کریدور هند، خاورمیانه و اروپا تأثیر بگذارد و ثانیاً با تحرکات دیپلماتیک از مسیر ترکیه، سوئیس و برخی کشورهای حاشیهٔ خلیج‌فارس و در جواب پیام‌های ایالات متحده بر پاسخ خود در محدودهٔ زمانی خاصی و به شکل خاص و مدیریت شده‌ای تأکید کرد و ضمن رد مواضع غیرمنطقی کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و…به ایالات متحده پیام داد که می‌بایست خود را از معرکه دور نگاه دارد و به برخی کشورها نیز تأکید کرد در صورت استفادهٔ رژیم صهیونیستی از حریم هوایی آنها، مقابلهٔ قاطع خواهد کرد.

عملیات ایران تاکیتیکی است یا راهبردی؟

از این بعد به عملیات ایران عملیات تاکتیکی می‌گویم و نه عملیات راهبردی چرا که اساساً رژیم صهیونیستی در سطح  دوم قدرت قرار دارد و قدرت سازی ایران در سطح مهار قدرت‌های جهانی است.

در شب عملیات تاکتیکی و محدود ایران، تعدادی پهپادهای مدل قدیمی، موشک‌های ته‌انباری بالستیک و کروز و موشک‌های محدود کمی با مدل‌بالاتر از نوع بالستیک در یک بستهٔ عملیاتی در کنار کمک‌هایی محدود از عراق، لبنان، یمن و فلسطین، کار خود را شروع کردند و از سد پدافند ۱۰ کشور منطقه و جهان گذشتند و اصابت موشک‌های معین کمی مدل‌بالاتر ایران به  پایگاه اطلاعاتی و پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی با موفقیت کامل انجام شد.

در واقع ایران با زرادخانهٔ ته‌انباری و نزدیک به ازرده‌خارج خود سلاح‌های پیشرفتهٔ هوایی و پدافندی ده کشور جهان را مشغول عملیات ایذایی کرده و  نیز به‌عنوان طرح پایلوت تست نبرد شبکه‌محور، بسیاری از نقاط ضعف آنها را پیدا کرد و در زمانی کوتاه موشک‌های اصلی بالستیک خود با کلاهک‌های بارشی و مانور دهنده و البته با حجم تعریف شده‌ای از مهمات را به چند نقطه از خاک فلسطین اشغالی اصابت داد.

 این عملیات را گوشه کوچکی از قدرت نظامی ایران می‌دانید؟

درست مانند یک لمس کوتاه، ایران با ازرده‌خارج کردن پدافند ارتفاع پست، متوسط و بلند رژیم صهیونیستی و با مشغول سازی هواپیماهای شناسایی، جنگنده و پدافند ۱۰ کشور جهان و ارزیابی تاکتیک‌های نبرد آنها در حالتی وارد فضای هوایی فلسطین اشغالی شد که بسیاری از سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی اوت نامبر شده بودند و یک سُک سُک معنادار را تصویر کرد.

ایران در واقع نشان داد، اولاً طعم زدن سفارت یک کشور چگونه است و ثانیاً به رژیم دیوانه‌ و غیرمتمدن صهیونیستی گفت: من به داخل خاک غصب شده توسط تو به‌راحتی می‌رسم.

ایران همچنین پیام داد، اگر رژیم صهیونیستی اقدام ابلهانه در قالب هر گونه حمله به منافع یا خاک ایران داشته باشد، این بار در سطحی شدیدتر اقدام خواهد کرد و این اقدام مجدداً از داخل خاک ایران صورت خواهد گرفت که یک معنای بازدارندگی جدید است و ضمناً با پیام مکتوب فوری به شورای امنیت و رایزنی‌های دیپلماتیک و اعلام فرماندهان نظامی پایان عملیات را اعلام کرد.

 وضعیت رسانه‌های غربی در انعکاس قدرت عملیاتی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

طبیعی است که صهیونیست‌ها که بیماری سانسور و خودتمجیدی نژادی دارند، در سطح افکار عمومی سعی کنند تا خود را آسیب‌ناپذیر و اقدام عملیاتی بسیار مؤثر و معنی‌دار ایران را تقلیل دهند و دست به جنگ روانی بزنند، اما استراتژیست‌ها می‌دانند که ایران چه شاهکاری را انجام داد و با انگشت کوچک خود پوست سرزمین‌های غصبی را لمس کرد بدون آنکه جنگی اتفاق بیفتد و بدون آنکه طرف‌های دیگر به اغراض خود برسند و همچنین طرف‌های سرمایه‌گذار در سرزمین‌های اشغالی را به فکری عمیق فرو برد.

وعده صادق به ثمر نشست؟

عملیات وعدهٔ صادق است، تنها یک عملیات کوچک مبتنی بر حق دفاع مشروع بود که در آن علاوه بر زدن چند نقطه از خاک سرزمین‌های غصبی در جواب حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، پیام پوچی پدافند رژیم نسل کش صهیونیستی را نیز مخابره کرد و در ضمن مانع مداخلهٔ آمریکا در ماجراجویی‌های نتانیاهو و کیپه به سرهای صهیونیست شد.

اما در مورد انتقام خون‌های پاک شهدا ایران در مقاطع زمانی پیش از عملیات نیز کارهای شگفت‌انگیزی انجام داد که شاید سال‌های بعد توسط خود دشمنان و عبور از سیاست سانسورشان اطلاع‌رسانی شود.

با این شرح می‌توان گفت؛ ایران رژیم صهیونیستی را به لحاظ سیاسی هم اوت نامبر کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33011
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.