حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب منطقه‌ای و دانشگاه کردستان برای حل مسائل اب

  • کد خبر : 12603
  • 01 تیر 1402 - 9:33
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب منطقه‌ای و دانشگاه کردستان برای حل مسائل اب
به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های پژوهشی-تحقیقاتی و در راستای شناسایی و ارائه راهکارهای اجرایی برای حل مسائل مرتبط با حوزه آب استان با بهره‌مندی مستمر از خرد جمعی و تجربیات و توانمندی‌های طرفین، تفاهم‌نامه‌ای مابین شرکت آب منطقه‌ای و دانشگاه کردستان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آرش آریانژاد در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه آب منطقه‌ای با دانشگاه کردستان ضمن قدردانی از همکاری‌های مستمر و اثربخش دانشگاه کردستان، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف همکاری‌های پژوهشی و آموزشی فناورانه، همکاری‌های فرهنگی و ورزشی، تشکیل شورای همکاری دانشگاه و شرکت و زیر مجموعه‌های این موضوعات منعقد می‌شود..

وی افزود: وزارت نیرو به واسطه طراحی، اجرا و بهره‌برداری زیرساخت‌ها، یک وزارتخانه شاخص است چرا که استفاده از ظرفیت منابع انرژی برای تولید اشتغال و ثروت، از اهم اقدامات آن مجموعه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: به لطف خدا و همّت همکاران، این شرکت طی سنوات اخیر اقدامات مؤثر و قابل توجهی را به سرانجام رسانیده و این مهم محقق نمی‌شد مگر به واسطه حسن‌نظر نظام به استان و برنامه‌ریزی‌های جامع و کامل، کوتاه‌مدت و بلندمدت؛ اما براساس مستندات مشخص، طی دو سال اخیر جهش اعتباری خوبی در حوزه اجرای برنامه‌های کمی و کیفی، صورت گرفته است.

 آریانژاد ادامه داد: در حوزه اعتباری در سال ۱۴۰۱ حدود یک‌هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داشتیم و درصد تخصیص سال جاری نیز ۹۵۰ میلیارد تومان بود که بیش از ۹۰ درصد این اعتبارات نقد بوده و این موضوع در سنوات گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان تنها استانی است که بیشترین طرح‌های اولویت‌دار را در سطح وزارت نیرو داراست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این شرکت ۱۰ پروژه اولویت‌دار وجود دارد که به صورت هفتگی توسط تیم حوزه وزارتی و شخص مقام عالی وزارت نیرو، رصد و پیگیری می‌شود و این نشان از احساس مسئولیت و توجه به مطالبات بحق مردمی است.

آریانژاد اضافه کرد: در تلاشیم تا پایان سال جاری سد چراغ ویس، سد سیازاخ، سد امیرآباد، شبکه پایاب سد گاران و ایستگاه پمپاژ بوئین را به بهره‌برداری برسانیم.

آرایانژاد افزود: دانشگاه کردستان از لحاظ تخصص، تجربه و تجهیزات از دانشگاه‌های برتر کشور است و تلاش ما بر این است از ظرفیت‌های این دانشگاه استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: نگاه مجموعه آب منطقه‌ای بیشتر اجرایی و تخصصی است اما دیدگاه برون‌گرایی و نقدهای مثبتی که دانشگاه می‌تواند داشته باشد در پیشبرد اهداف سازمانی و مدیریت منابع و مصارف آب، بسیار سازنده و اثرگذار است.

رئیس دانشگاه کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه در زمان کنونی برقراری ارتباط با جامعه به معنی همکاری با تمامی نهادهای اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: هدف از تفاهم‌نامه شرکت آب منطقه‌ای استان با دانشگاه کردستان استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، در راستای حل مسائل مرتبط با حوزه آب استان است.

 قادرزاده خاطرنشان کرد: استفاده از راه‌حل علمی برای رفع مسائل موجود در بحث آب از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است.

رئیس دانشگاه کردستان یادآورشد: دانشگاه کردستان در تلاش است تا به وسیله معاونت پژوهشی ارتباط مناسبی با دستگاه‌های اجرایی استان، داشته باشد.

در ادامه، علی‌اکبر مظفری معاون پژوهشی و نوآوری دانشگاه کردستان اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست همکاری دانشگاه کردستان با دستگاه‌های اجرایی، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای استان امضا شد.

وی افزود: با امضا این تفاهم‌نامه طرح‌های پژوهشی مشترک بین این دونهاد  اجرا خواهد شد.دکتر مظفری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و سیاسی شدن آب، لازم است تا مدیریت علمی آب در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به فاکتورهای علمی می‌توان با میزان آب موجود در استان بهترین بازخوردها را شاهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12603
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.