حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3

انتقاد استاندار کردستان از تاخیر در آماده‌سازی پروژه‌های آموزشی /تامین زمین برای احداث واحدهای آموزشی در شهرک‌های جدید التاسیس

  • کد خبر : 788
  • 21 شهریور 1401 - 6:52
انتقاد استاندار کردستان از تاخیر در آماده‌سازی پروژه‌های آموزشی /تامین زمین برای احداث واحدهای آموزشی در شهرک‌های جدید التاسیس
استاندار کردستان تعلل در آماده‌سازی و اجرای پروژه‌های آموزشی در زمان مقرر و بعد از بازگشایی مدارس یا اواخر مهر را غیر قابل قبول عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان آماده نشدن برخی پروژه‌های آموزشی در اول مهر را نشان کم کاری مدیریت نوسازی مدارس نام برد و گفت: اعتبارات دولتی در حساب سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان وجود دارد اما در جذب اعتبارات و مدیریت پروژه ها ضعیف عمل شده است.

وی بر لزوم پیگیری جدی مدیران آموزش و پرورش برای تحویل طرح‌های آموزشی توسط پیمانکاران در زمان مناسب تاکید کرد و افزود: مدیریت اجرایی این پروژه‌ها، نیازمند برنامه‌ریزی است و در این راستا آموزش پرورش باید به صورت جدی پیگیر تحقق پروژه‌ها از دستگاه‌های مربوطه باشد.

زارعی کوشا در ادامه خواستار ورود معاونت عمرانی استانداری و جدیت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف لکه‌های آموزشی و اتمام پروژه‌های آموزشی و مدارس در زمان مقرر شد و گفت:شهرک های جدیدی در سطح استان و خصوصا شهر سنندج ساخته شده‌اند که کمترین برخورداری را از فضاهای آموزشی دارند، بنابراین لازم است زمین مناسب برای تاسیس واحدهای آموزشی تامین شود.

استاندار کردستان اظهار کرد: از اداره نوسازی ، توسعه وتجهیزات مدارس و آموزش و پرورش استان انتظار می رود در زمینه اجرای پروژه‌های آموزشی و جذب اعتبارات جدیت بیشتری داشته باشد، چراکه ناتواتی در جذب اعتبار و برگشت آن ضعف بزرگی به شمار می‌رود.

بازنگری در طرح جامع تفصیلی شهرها برای تامین زمین ،اجرای پروژه‌ها و ضرورت هماهنگی‌های لازم در بحث ترافیکی در زمان بازگشایی مدارس، لزوم افزایش حقوق ائمه جماعات مدارس از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان بر توجه و اجرای به هنگام آن تاکید کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن در تعطیلی مدارس و عقب‌ماندگی‌های آموزشی طی دو سال گذشته، ادامه داد: در کنار آموزش، موضوع تربیت و رشد دانش‌آموزان نیز مهم است و امیدواریم با بازگشایی کامل مدارس در اول مهر کمبودهای گذشته جبران شود.

استاندار کردستان به تردد زائران از مرز باشماق اشاره کرد و این اتفاق را موجب تقویت و توسعه ارتباطات فرهنگی با اقلیم کردستان عراق، تحقق اهداف تقریبی مورد نظر مقام معظم رهبری و کمک به توسعه زیرساخت‌های استان دانست.

زارعی کوشا با بیان اینکه زائران با کمترین مشکل از مرز باشماق عبور داده شده اند، اضافه کرد: روز گذشته هشت هزار نفر و از ابتدا تاکنون بیش از ۱۵ هزار زائر از این مرز تردد داشته‌اند که فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=788
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.