حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
امام جمعه مریوان:

انتخابات نمود اصلی همه‌پرسی و ایجاد عدالت در جامعه است

  • کد خبر : 29497
  • 10 اسفند 1402 - 8:24
انتخابات نمود اصلی همه‌پرسی و ایجاد عدالت در جامعه است
امام جمعه مریوان گفت: انتخابات یکی از نمادهای اصلی همه‌پرسی و ایجاد عدالت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا مصطفی شیرزادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع مریوان عنوان کرد: هم اکنون در آستانه انتخابات قرار داریم یکی از نمادهای همه‌پرسی و عدالت، انتخابات و مشورت است و در دین اسلام نیز به آن اهمیت خاصی داده شده  و وظیفه است که انتخابات در نظام اسلامی برگزار شود و همه‌پرسی از الزامات دین است.

 

ماموستا شیرزادی تصریح کرد: واقعاً ما از مسئولین می‌خواهیم که از ما سؤال کنند و خواسته ما را پیگیر باشند و پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در قرآن‌کریم سوره‌ای به نام شورا به دلیل اهمیت این موضوع آمده است، افزود: ما اکنون در سطح منطقه از امنیت و آسایش خوبی بحمد خداوند بهره‌مند هستیم و مسئولان باید در بین مردم باشند و به همه جاها سر بزنند و کار انجام دهند و در خدمتگزاری مردم باشند.

 

امام جمعه شهر مریوان در ادامه به اهمیت موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: مشورت خیلی لازم و اهمیت دارد علما می‌فرمایند صفات مستشار و کسانی که انتخاب می‌شوند این است که باید دیندار و در امور دنیا مجرب و اهل عفت و سیاست باشند.

 

ماموستا شیرزادی بیان کرد: مردم در انتخاب نماینده بر اساس توانایی و تخصص افراد رأی بدهند و به وعده‌هایی که برخی‌ها فقط برای جمع کردن رأی می‌دهند و هیچ پشتوانه اجرایی ندارد توجه نکنند.

 

وی با مطرح سوال خرید و فروش رأی در انتخابات چه حکم شرعی دارد، گفت: هرگونه اقدام در جهت خرید و فروش رأی در انتخابات جایز نیست و حرام است.

 

امام جمعه مریوان اظهار کرد: حضور در انتخابات مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی است و موجب یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم بصیر و فرهنگی مریوان با حضوری گسترده و آگاهانه در انتخابات، برگ زرین دیگری به افتخاراتشان بیفزایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29497
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.