حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
در همایش فصلی شورای نگهبان کردستان مطرح شد؛

امکانات‌ دولتی نباید در انتخابات در جهت منافع برخی افراد خاص مورد استفاده قرار گیرد

  • کد خبر : 13693
  • 25 تیر 1402 - 4:25
امکانات‌ دولتی نباید در انتخابات در جهت منافع برخی افراد خاص مورد استفاده قرار گیرد
همایش فصلی و بصیرتی شورای نگهبان استان کردستان در شهرستان مریوان و با تاکید بر لزوم مقابله با استفاده برخی افراد از امکانات‌ دولتی در انتخابات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از مریوان، شامگاه روز گذشته همایش شورای نگهبان با حضور فرمانداران مریوان و سروآباد و معاون مدیرکل شورای نگهبان استان کردستان در سالن اداره ارشاد اسلامی مریوان برگزار شد.

حسن زارعی مسول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مریوان در این مراسم با اشاره به سالگرد تاسیس شورای نگهبان مریوان، ضمن تبریک ۲۶ تیرماه، اظهارداشت: شورای نگهبان جمهوری اسلامی مستقل‌ترین نهاد نظارتی در دنیا است و ثابت کرده است که از رای مردم حفاظت می‌کند

به گفته وی در انتخابات‌های ادوار گذشته کاندیداهایی از همه طیف‌های سیاسی و سلایق مختلف حضور داشتند و این نشان دهنده بی‌طرفی این نهاد است.

وی افزود: شورای نگهبان کاری به ‌جناح‌های سیاسی ندارد و از رای مردم دفاع کرده است.

مسول دفتر شورای نگهبان مریوان با اشاره به اینکه ناظرین شورای نگهبان چشم بینای انتخابات هستند. بیان داشت: شورای نگهبان در طول عمر جمهوری اسلامی ثابت کرده است پای‌کار نظام است و بعنوان یک صافی اجازه نداده است ناخالصی‌ها وارد سیستم تصمیم‌گیری کشور شوند.

زارعی ادامه داد: دشمنان این نظام در حال توطئه‌ علیه جمهوری اسلامی هستند و وظیفه ما به‌عنوان ناظرین شورای نگهبان و مسئولین این است که مسلط به دانش و اتفاقات روز باشیم و بصیرت کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از مسئولین ما ادعای ولایت‌مداری را دارند اما در عمل فقط ولایت شعار هستند و در واقع مدیرانی هستند که عکس رهبری را پشت سر خود داده‌اند اما عکس آنچه رهبری و نظام میگویند عمل می‌کنند.

زارعی ادامه داد: تلاش همه ما باید دعوت مردم جهت حضور در پای صندوق‌های رای باشد افزایش مشارکت یکی از فاکتورهای لازم جهت خنثی‌سازی نقشه دشمنان است.

در قانون جدید انتخابات نامزدها باید پیش ثبت نام (ثبت نام اولیه) نمایند

حجت‌الاسلام علی میرزایی معاون و مسئول آموزش دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان کردستان در همایش فصلی و بصیرتی شهرستان مریوان، ضمن تبریک سالگرد تاسیس شورای نگهبان اظهارداشت: نهاد شورای نگهبان با تمام زوایای زندگی احاد جامعه سروکار دارد چرا که تمام قوانین کشور باید به تایید شورای نگهبان برسد.

وی با بیان اینکه شبکه نظارت‌ شورای نگهبان تاکنون با رعایت اصل بی‌طرفی فعالیت کرده است، گفت: نهاد شورای نگهبان هیچ گونه وابستگی و گرایش سیاسی ندارد و با رعایت این اصول اعتماد عمومی را به خود جلب کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص چهار اصل امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید به تاکید بر این چهار اصل انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را برگزار نمایند.

میرزایی با اشاره به اتفاقات انتخابات چهار سال گذشته در شهرستان مریوان، یادآوری کرد: در انتخابات دوره گذشته مجلس، شورای نگهبان مریوان خوش درخشید و با بازشماری آرا و موارد اختلافی کاندیدا، هیچ تغییری در مجموع آرا به وجود نیامد و همدلی و نظارت ناظرین شورای نگهبان ثابت کرد این نهاد از حق مردم کوتاه نمی‌آید.

میرزایی در خصوص اصلاحیه قانون جدید انتخابات گفت: قانون جدید یک پیش ثبت نام دارد که آن دسته از افرادی که قصد حضور در انتخابات را دارند حتما باید در این پیش ثبت نام، نام‌نویسی نمایند و بعد از استعلام‌ها در صورت تایید استعلامات، همین افراد می‌توانند ثبت‌نام نهایی نمایند و در انتخابات شرکت کنند.

وی حذف شناسنامه برای انتخابات و تناسبی‌شدن در شهرهای بزرگ را از دیگر قوانین جدید انتخابات اسفند ماه سالجاری دانست.

میرزایی در پایان در خصوص بحث صلاحیت ها، از همه ناظران خواست در امر تحقیقات‌ شورای نگهبان را همراهی نمایند.

امکانات‌ دولتی نباید در انتخابات در جهت منافع برخی افراد خاص مورد استفاده قرار گیرد/شورای نگهبان باید از ورود پول‌های کثیف در انتخابات جلوگیری کند

حجت‌الاسلام محمد لطیفی نماینده ولی فقیه سپاه شهرستان مریوان در این همایش، گفت: بحث سلامت، رقابت، امنیت و انتخابات خوب با مشارکت حداکثری باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: ما نیروهای انقلاب مطالبه‌ای که از شورای نگهبان داریم این است که همانند ادوار گذشته تمام دیدگاهها و گرایش‌ها در انتخابات شرکت کنند و جریان‌هایی که انتخابات را تحریم می‌کنند عملا مقابل نظام ایستاده اند و شورای نگهبان باید قاطعانه با آنها برخورد کند چرا که شورای نگهبان تضمین کننده اسلامیت نظام و مطمئن‌ترین و حساس‌ترین نهاد در جمهوری اسلامی است.

لطیفی افزود: ناظران شورای نگهبان باید از ورود پول‌های کثیف در انتخابات جلوگیری کنند و نباید اجازه دهند از امکانات دولتی جهت انتخابات و تبلیغات شخصی افراد خاص استفاده شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مریوان در ادامه این همایش از موضع‌گیری تعدادی از نمایندگان مجلس و تهدید وزیر کشور به استیضاح گلایه کرد و گفت: انتظار نداریم وزیر کشور را برای مصوبه قانونی و درست که منافع ملت را در نظر دارد تحت فشار قرار دهند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13693
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.