حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

امام علی(ع) در کلام امام شافعی/ ارادت اهل سنت به امیرالمومنین قلبی است

  • کد خبر : 8729
  • 23 فروردین 1402 - 19:40
امام علی(ع) در کلام امام شافعی/ ارادت اهل سنت به امیرالمومنین قلبی است
امام جمعه سنندج گفت: تمام زوایای زندگی حضرت علی(ع) برای همه ما مسلمانان و آزادیخواهان جهان درس است که باید با الگوگیری از سیره و روش ایشان مسیر سعادت دنیا و آخرت را بپیمایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ابوعبدالله محمد بن ادریس بن العباس معروف به امام شافعی پیشوای مذهب شافعی بیش از آنچه تصور می‌شود به حضرت علی(ع) عشق می‌ورزیده و درباره امام علی(ع) می‌گوید: در علی چهار خصلت بود که اگر یکی از آنها در شخصی پیدا شود مستحق تکریم و احترام است، و آن زهد، علم، شجاعت و شرافت است

امام شافعی همچنین فرموده‌اند، به من گفته‌اند رافضی شدی یعنی از حق روی گرداندی؛ گفتم، اگر معنی رفض، دوستی وصیّ پیامبر (علی بن ابیطالب) است، به درستی که من رافضی تر از همه مردم هستم

اهل سنت معتقدند، امام علی(ع) کسی است که نه تنها با اندیشه و سخنش، بلکه با وجود و زندگی‌اش، به همه دردها و نیازها و همه احتیاج‌های چندگونه بشری در همه دوره‌ها پاسخ می‌دهد.

ماموستا اقبال بهمنی از روحانیون اهل سنت استان کردستان با تسلیت سالروز شهادت امیرالمومنین، می‌گوید: امام علی (ع) در صدر اسلام، قبل و بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) بسیار تاثیرگذار بودند

وی افزود: امام شافعی می‌فرمایند، برای فضل و بزرگی اهل بیت(ع) همین کافی است که اگر در نماز بر آنها صلوات نفرستیم، نمازمان باطل است.

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کردتودی با تسلیت ایام شهادت حضرت (ع) اظهار داشت: این امام همام در دوران کودکی به دین مبارک اسلام ایمان آورد و خضوع و خشوع‌شان به پیامبر (ص) را از همان ابتدا ثابت کرد.

به گفته ماموستا رستمی، پرچم اسلام همواره در دستان امام علی(ع) به عنوان یار پیامبر در اهتزاز بود.

وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) در دفاع از دین مبارک اسلام و سخاوت و عدالت نمونه کم‌نظیر و بی‌نظیر بودند که باید منش و سیره آن حضرت را همواره الگوی زندگی خود قرار دهیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ارادت اهل سنت به امام علی(ع) را خاص و قلبی توصیف کرد و گفت: همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید شیوه زندگی امیرالمومنین علی (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: تمام زوایای زندگی حضرت علی(ع) برای همه ما مسلمانان و آزادیخواهان جهان درس است که باید با الگوگیری از سیره و روش ایشان مسیر سعادت دنیا و آخرت را طی کنیم.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: سیره و رفتار شخصیتی امام علی(ع) باید برای نسل جوان تبیین شود چرا که احترام به اهل‌بیت(ع) و حرمت نگه‌داشتن آنها انسان موجب سعادت انسان می‌شود.

وی اضافه کرد: پرداختن به زندگی و سیره حضرت علی(ع) نباید تنها به روز شهادت و یا ولادت آن حضرت خلاصه شود بلکه هر روز باید با توجه به زندگی ایشان که سراسر درس است در مسیر خدمت به دیگران و سعادت دنیا و آخرت گام برداریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8729
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.