حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
رئيس شوراي فرهنگ عمومی شهرستان بيجار:

امام حسین(ع) و اهل بیت پیامبر اسلام(ص) واسطه كسب فيض الهی هستند

  • کد خبر : 15910
  • 06 شهریور 1402 - 10:38
امام حسین(ع) و اهل بیت پیامبر اسلام(ص) واسطه كسب فيض الهی هستند
رئيس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بيجار گفت: ارتباط با درگاه الهی به واسطه‌های امين و مقرب الهی نياز دارد، كه در اين ميان ائمه اطهار و خاندان حضرت رسول مكرم اسلام(ص) واسطه‌ای مطمئن برای كسب اين فيض الهی هستند.

حجت‌الاسلام علی خورشیدی در گفتگو با  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی و برگزاری بزرگترین راهپیمایی شیعیان جهان و عاشقان اهل بیت(ع)، باید به این نکته توجه کرد که هيچگاه زمين بدون ولی و جانشين الهی دوام نخواهد داشت.

وی افزود: تفكر و اعتقاد به وجود مبارك صاحب زمان (عج) در حال حاضر يكی از مهمترين راهكارهای هدايت و راهنمای حركت انقلاب اسلامی است لذا در ایام اربعین حسینی، از یاد و نام امام زمان(عج) نباید غافل شد.

حجت الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه فرصت پیاده‌روی اربعین حسینی را نباید صرفا به پیمودن راه متوجه کرد، گفت: مهمترین مسئله روز در مورد موضوع مهدويت است، وجود امام عصر در ميان همه مذاهب و بويژه بين تشيع و اهل سنت از كثرت بيشتری برخوردار است.

وی موضوع غيبت، انتظار و مدت عمر مبارک آن حضرت را به عنوان مباحث مهم در بحث مهدويت دانست و گفت: امروز جهان نسبت به هر زمانی ديگر به تشريح و تبيين فرهنگ مهدويت و اهداف الهی در اين موضوع نياز شديدی دارد، در موکب‌های ما که فضایی برای تعامل و آشنایی اقوام و ملت‌های مختلف است، می تواند بستر مناسبی برای جهاد تبیین باشد.

حجت‌الاسلام خورشیدی با اشاره به اینکه فرهنگ مهدويت در واقع همان آينده جهان اسلام است ائمه اطهار در طول عمر با برکتشان برای تعجیل در ظهور دعا و سفارش کرده اند، توضیح داد: بايد پيش از مقدمات ظهور، حضور آن را فراهم نماييم كه اصلی‌ترين وظيفه انسان‌های پيرو است، حضور در پیاده روی اربعین، یک اعلام آمادگی برای لحظه منجی عالم بشریت است.

وی با توضیح اینکه بصيرت دينی و معرفت‌افزايی نياز واقعی حضور با شعور حسینی است، ادامه داد: داشتن بصيرت و كسب معرفت روز توسط پيروان آن حضرت و دين مبين اسلام براي تبيين اعتقادات مهدويت از هر زمان ديگري بيشتر نياز است و اين مهم با توجه به شبه افكنی‌های دشمنان با راه‌اندازی جنگ نرم ضرورت بیشتری دارد.

رئيس شوراي فرهنگ عمومی شهرستان بيجار به ضرورت تمهيد مقدمات ظهور و حضور آخرين ولی و صاحب عصر (عج) اشاره كرد و گفت: وظيفه زائران اربعین حسینی و موکب‌داران امروز فراهم‌نمودن زمينه‌های ظهور است و اين ميسر نخواهد شد مگر با فداكاری و ايثار بندگان مخلص خداوند كه شهيدان راه خدا محسوب خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15910
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.