حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

امام جمعه سنندج اهانت نشریه فرانسوی به رهبری را محکوم کرد/ماموستا رستمی: علمای کردستان آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند

  • کد خبر : 4863
  • 23 دی 1401 - 14:18
امام جمعه سنندج اهانت نشریه فرانسوی به رهبری را محکوم کرد/ماموستا رستمی: علمای کردستان آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب هستند
ماموستا رستمی با محکوم کردن نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: آنچه در این نشریه در راستای هتک حرمت به ارزش‌های اسلامی و مرجعیت دینی بیان شده را به شدت محکوم می‌کنیم و خواهان شدیدترین برخوردها با گرداندگان این نشریه هستیم.

به گزارش خبرنگار کردتودی، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، با محکوم کردن نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: آنچه در این نشریه در راستای هتک حرمت به ارزش‌های اسلامی و مرجعیت دینی بیان شده را به شدت محکوم می‌کنیم و خواهان شدیدترین برخوردها با گرداندگان این نشریه هستیم.

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: توهین به مقدسات دین و مذهب، هتک حرمت به ارزش‌های انسانی است و باید از سوی مجامع بشری محکوم شود.

 

ماموستا رستمی با بیان اینکه توهین این نشریه فرانسوی قلب میلیون‌ها مسلمان و همه انسان‌های آزاده را جریحه‌دار کرد، افزود: بی‌تردید رفتارهای دوگانه دولت‌های غربی خصوصاً دولت مدعی آزادی فرانسه در این زمینه‌ها فضا را برای توهین افراد جاهل به مقدسات ادیان مختلف باز می‌کند.

 

وی با محکومیت شدید این اقدام موهن گفت: این پروژه‌ شکست‌خورده ‌دیگر دشمنان است که قطعا افول و نابودی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را شتاب‌ خواهد داد.

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: مردم مسلمان و مومن، علما و ماموستایان استان کردستان در کنار جوامع بشری جهان اسلام ضمن محکومیت این عمل سخیف و کثیف دشمنان اسلام و انقلاب، آماده دفاع فداکارانه و همه جانبه از اهداف و آرمان‌های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: توهین به عقاید مومنان و مسلمانان محکوم و حرام است و ما توهین‌های رذیلانه و مکرر دشمنان که هر بار در قالبی نمود پیدا می‌کند را به شدت محکوم می‌کنیم.

 

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت با سعادت دخت پیامبر مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) اضافه کرد: این روز را به تمام مادران جهان اسلام که هر کدام الگوی کاملی از بانوی پاک و متعهد هستند.

 

وی تصریح کرد: تاریخ بشریت بانوان بزرگی را به خود دیده که زندگی و رفتار هر یک از آنها الگوی کاملی برای زندگی سعادتمندانه است و بانوان مسلمان ما باید سبک و رویه زندگی آنان را الگوی رفتار خود قرار دهند.

 

امام جمعه سنندج الگوبرداری از روش و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا را موجب سعادتمندی انسان در دنیا و قیامت بیان کرد و گفت: سراسر زندگی حضرت فاطمه در جایگاه دختر بودن، همسربودن، مادربودن و بندگی پروردگار درس است و باید از آن الگو بگیریم.

 

ماموستا رستمی در ادامه با بیان اینکه نظام اداری هر کشور می‌تواند محور توسعه و یشرفت هر کشور و جامعه ای باشد، گفت: نظام اداری می‌تواند مرکز پیشرفت کشور باشد کشوری که براساس و مبنای دینی بنا نهاده شده باشد باید به مرکز عدل، برابری و مساوات تبدیل شود.

 

وی اظهار کرد: اسلام دین مهربانی، رحمت، برابری، عدالت و توجه به مظلومین و مقابله با ظالمین است و دولت و نظامی که بر مبنای اسلام بنا نهاده شده باید در این مسیر حرکت کند.

 

امام جمعه سنندج در ادامه با بیان اینکه مسئولان ما باید زندگی بزرگان دین را در مسیر خدمت به مردم و جامعه الگوی خود قرار دهند، گفت: بهترین نوع عبادت خدمت بی منت به مردم و تلاش در راستای رفع مشکلات جامعه است.

 

وی بر تلاش جهادی مسئولان در راستای رفع مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات به حق آنان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: وجود مسئولان دلسوز که خدمت را عبادت و در مسیر رفع مشکلات جامعه تلاش مضاعف و جهادی دارند نیاز امروز جامعه است.

 

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها عنوان کرد: کردستان مرکز تمدن، علم، دانش و مدنیت است.

 

وی افزود: پیامبر مکرم اسلام از مسجد و حلقه ذکر به عنوان باغ‌هایی از بهشت نام می‌برند و می‌فرمایند از باغ‌های بهشتی بهره کافی را ببرید.

 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه از روزی که خداوند خورشید را خلق کرد تا به امروز حتی ذره‌ای از نورانیت آن وروشنایی زمین کم نشده است، گفت: دین اسلام هم همانند نور خورشید با وجود تمام تهدیدها و توطئه‌های معاندین در جهان پرتو می‌افکند و شعله‌های گرم آن در جهان گسترده شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4863
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.