حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
در همایش شعر شمیم رضوی مطرح شد:

الگوگیری از سیره و روش سبک زندگی حضرت معصومه(س) سرلوحه زندگی بانوان قرار گیرد/امام رضا(ع) محور وحدت شیعه و سنی است

  • کد خبر : 11023
  • 01 خرداد 1402 - 8:06
الگوگیری از سیره و روش سبک زندگی حضرت معصومه(س) سرلوحه زندگی بانوان قرار گیرد/امام رضا(ع) محور وحدت شیعه و سنی است
دومین همایش منطقه ای شعر شمیم رضوی با حضور شاعران و مداحان نامی منطقه غرب کشور در شهر سریش آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، دومین همایش منطقه‌ای «شعر آیینی شمیم رضوی» به مناسبت دهه کرامت و با حضور شاعران و مداحان نامی منطقه غرب کشور در شهر سریش آباد از توابع شهرستان قروه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حاج ولی الله کلامی زنجانی شاعر و مدیحه سرای اهل بیت (ع) برگزار شد؛ شاعران به قرائت اشعار خود در ارتباط با دهه کرامت و ولادت ائمه اطهار حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقفیه در استان کردستان در این مراسم با تبریک و گرامیداشت ایام دهه کرامت، حضرت معصومه(س) را نماد پاکدامنی و زن عفیفه اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: امام رضا(ع) فرموده «هرکس به زیارت حضرت معصومه(س) مشرف شود و به شرط داشتن معرفت بهشت بر وی واجب می‌شود».

وی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل‌العباس و حضرت فاطمه معصومه (س) تنها امامزادگانی هستند که از معصوم زیارت‌نامه دارند، افزود: دختران امروز جامعه ما باید پیروان حضرت فاطمه معصومه(س) باشند و باید دارای معرفت به پروردگار متعال، دین، اهل بیت(ع) و حضرت معصومه(س) باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان دومین ویژگی دختران پیرو حضرت معصومه(س) را علم‌اندوزی دانست و تصریح کرد: دختران امروزی جامعه ما باید بخوانند، بدانند و عالم باشند تا پیروان صالحی برای این امامزاده باشند.

وی ادب را یکی دیگر از ویژگی‌های دختران جامعه اسلامی ذکر کرد و گفت: ادب برای زن محجبه در طراز اسلام، نظام، دین، تدین از واجبات است، ادب در رفتار، اخلاق، منش، کارکردن و راه رفتن برای بانوان جامعه اسلامی ضروری است.

پورذهبی بر ضرورت الگوگیری زنان جامعه اسلامی از سیره و روش سبک زندگی حضرت معصومه(س) تاکید کرد و یادآور شد: منش این بانوی گرانقدر سرلوحه زندگی بانوان قرار گیرد.

مردم کردستان ارادت ویژه‌ای به امام رضا(ع) دارند

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان نیز در ادامه با تبریک و گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) اظهار کرد: امام رضا(ع) زیباترین الگوی اخلاق اسلامی در جامعه اسلامی است و امیدواریم یکی از اهداف این جشنواره ارزشمند حفظ، حراست و تقویت این سرمایه معنوی و تبلیغ و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ رضوی باشد.

وی با بیان اینکه وجود مبارک علی‌ بن موسی الرضا(ع) یکی از محورهای وحدت شیعه و سنی است، گفت: مردم استان کردستان به ویژه کُردها ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند تا جائیکه یکی از اسامی پرتکرار و پرتعداد در فرزندانشان نام مبارک رضا است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه امیدواریم چنین جشنواره و برنامه‌های وزین در طول سال برگزار شود، ابراز داشت: بنده نیز به عنوان فرزند کوچک این استان افتخار خدمت در عرصه عمران و آبادانی و نوکری مردم منطقه را داشته و از هیچ تلاشی در جهت توسعه کردستان دریغ نخواهم کرد.

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11023
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.