حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان:

اقامتگاه‌های بوم‌گردی بهترین محرک‌ رونق اقتصادی در روستاها هستد

  • کد خبر : 23852
  • 10 آذر 1402 - 1:20
اقامتگاه‌های بوم‌گردی بهترین محرک‌ رونق اقتصادی در روستاها هستد
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستاها هستند که می‌توانند زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از مهر، آرمان وطن‌دوست پنج شنبه شب در دوره آموزشی که با عنوان «مفهوم بوم‌گردی و آشنایی با علم تفسیر در اکوتوریسم» ویژه متقاضیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان که به‌مدت یک‌روز در اقامتگاه «ژاوه‌رود» روستای گردشگری «آویهنگ» سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عوامل مؤثر در توسعه صنعت گردشگری استان، استفاده از نیروهای علمی و متخصص و ارائه آموزش‌های تخصصی به‌منظور ارتقای کیفیت ارائه خدمات و سطح رضایت‌مندی مهمانان و گردشگران است.

 

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید مبتنی بر صیانت از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی روستاها باشد، افزود: بوم‌گردی فقط اسکان گردشگر در خانه‌های روستایی نیست، بلکه باید مدیران و ساکنان آن منطقه بدانند که چگونه گردشگران داخلی و خارجی را برای سفر به روستاها ترغیب کنند.

 

وی عنوان کرد: امید است با ارائه آموزش‌هایی در این خصوص، شرایطی برای گردشگران به‌وجود آید که در کنار اقامت، از نمادهای فرهنگی و طبیعی منطقه بازدید کرده و از نزدیک تجربه یک زندگی روستایی را داشته باشند.

‌وطن دوست با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید محلی برای معرفی آداب و رسوم منطقه باشند، گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستاها هستند که می‌توانند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23852
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.