حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

افزون بر ۹۹۵ هزار تن گندم در کردستان خریداری شد

  • کد خبر : 15344
  • 24 مرداد 1402 - 12:53
افزون بر ۹۹۵ هزار تن گندم در کردستان خریداری شد
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت:  از ابتدای فصل برداشت(۱۰ تیر) تا ۲۲ مرداد سال جاری ۹۹۵ هزار و ۶۴ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، جمال صالحی دراین باره اظهار کرد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان های بیجار با ۲۵۸ هزار و ۱۹۰ تن، سقز با ۱۶۵ هزار و ۶۶۳ تن، دیواندره با ۱۵۸ هزار و ۳۳۲ تن و دهگلان با ۱۵۷ هزار و ۳۹۳ تن است.

وی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های قروه ۱۴۹ هزار و ۳۰۱ تن، کامیاران ۶۶ هزار و ۶۷۶ تن، سنندج ۲۲ هزار و ۷۶۰ تن، بانه هفت هزار و ۱۴۳ تن، مریوان پنج هزار و ۸۵۹ تن و سروآباد سه هزار و ۷۴۷ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان به ۱۷ هزار و ۲۵۱ تن رسیده است، گفت: در حال حاضر هم ۸۲ مرکز در سطح استان اقدام به خرید تضمینی گندم از کشاورزان می کند.

صالحی با اشاره به اینکه میزان کمک هزینه حمل کشاورزی قراردادی هم به ازای هر تن یک میلیون ریال است، بیان کرد: گندم آبی استان در سال زراعی جاری کشت قراردادی شد و به همین دلیل در هزینه حمل هم از کشاورزان حمایت می شود.

وی ادامه داد: در جدول سراسری خرید تضمینی گندم، کردستان بعد از استان های خوزستان و فارس قرار دارد و تاکنون رتبه سوم خرید این محصول را به خود اختصاص داده است.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است.

بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری می شود که تا ۲۲ مرداد بیش از میزان پیش بینی شده خرید این محصول در استان انجام شده است.

ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان بیش از ۱۴۹ هزار میلیارد ریال است که تاکنون افزون بر سه هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15344
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.