حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

افزایش ۳۰ درصدی بیمه پروانه ساختمانی عامل رکود ساخت و ساز

  • کد خبر : 10744
  • 27 اردیبهشت 1402 - 8:08
افزایش ۳۰ درصدی بیمه پروانه ساختمانی عامل رکود ساخت و ساز
طهماسبی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیجار : افزایش 30 برابری حق بیمه پروانه ساختمانی باعث رکود ساخت و‌ساز در شرایط فعلی و اقتصادی جامعه می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیجار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهارداشت: افزایش ۳۰ برابری حق بیمه پروانه ساختمانی باعث رکود ساخت و‌ساز در شرایط فعلی و اقتصادی جامعه می‌شود.

 

امیرعباس طهماسبی با انتقاد از دریافتی حق بیمه پروانه ساختمانی در سال جاری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ دریافتی حق بیمه پروانه ساختمانی برای ساختمان ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری حدود ۳ میلیون تومان یعنی ۱۵ درصد عوارض ساختمانی که از شهرداری دریافت می‌ شد که این میزان افزایش چند درصدی یافته است.

 

وی افزود: امسال هزینه حق بیمه پروانه ساختمانی تقریبا به ازای هر مترمربع حدود ۲۲۰ هزار تومان است که برآورد یک  ساختمان ۲۵۰ متری تا ۳۰۰ متری، حدود ۹۰ میلیون است که نشان از افزایش ۳۰ برابری است که با شعار امسال همخوانی ندارد.

 

طهماسبی این افزایش ۳۰ درصدی حق بیمه پروانه ساختمانی را عامل اصلی رکود ساخت و‌ساز در شرایط فعلی کشور برشمرد و گفت: این  موضوع باعث‌ افزایش قیمت فعلی مسکن آماده می‌شود و زنگ خطری برای ‌افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره بها و رهن در پی خواهد داشت.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیجار اشاره به اینکه این‌ افزایش قیمت در شهرهای کوچک از جمله بیجار توجیه مناسبی ندارد، توضیح داد: از مسئولین امر درخواست داریم که این مبحث را پیگیری کرده  و‌ موجب سهولت کار در این راستا شوند تا شعار ساخت یک‌ میلیون واحد در سال تحقق یابد.

 

طهماسبی با اشاره به اینکه متاسفانه دولت به ویژه در استان کردستان در راستای ساخت مسکن ملی تا کنون موفق عمل نکرده است، اظهارداشت: این معضل جدید حق بیمه پروانه ساختمانی نارضایتی‌های زیادی در بین مردم ایجاد کرده و باعث شده قشر جوان که وضعیت اقتصادی مطلوبی ندارند در راستای خرید مسکن مشکلات زیادی پیش رویشان قرار گیرد.

 

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیجار گفت: نکته قابل تامل و توجه در راستای این  افزایش قیمت خانواده‌های کم درآمد هستند، چرا که انبوه‌سازان به دلیل خریداری تراکم بیشتر، افرایش قیمت زیادی شامل حالشان نمی‌شود و ‌این‌افزایش در حد ۴ تا ۵ برابری است اما برای خانواده هایی که در حد مجاز خود درصدد ساخت مسکن هستند این‌افزایش ۳۰ برابری است و‌ بیشتر متضرر خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10744
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.