حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان خبر داد:

افزایش ۶۸ درصدی پهنای باند ورودی اینترنت کردستان در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 19880
  • 01 آبان 1402 - 7:31
افزایش ۶۸ درصدی پهنای باند ورودی اینترنت کردستان در دولت سیزدهم
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: پهنای باند اینترنت ورودی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶۸ درصد افزایش یافته است.

آرام حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار کرد: در شرایط کنونی با توجه به افزایش خدمات الکترونیکی دولت و اجرای پروژه‌های ارتباطی، پهنای باند ورودی به شرکت ارتباطات زیرساخت استان کردستان از ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه به ۳۷۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت.

وی افزود: این افزایش پهنای باند برای استفاده از بستر اینترنت در اموری مانند آموزش آنلاین، دورکاری، تجارت الکترونیک، توسعه کسب و کارهای آنلاین، سرگرمی و تماشای فیلم صورت گرفت.

وی به دسترسی مناسب به زیرساخت‌های ارتباطی در استان و همچنین پیش‌بینی افزایش تقاضا اشاره کرد و گفت: هر یک اپراتورهای فعال در استان به تناسب نیاز و استفاده مردم، پهنای باند خود را افزایش داده‌اند و تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت پهنای باند استان اجرایی شده است.

حیدری یادآور شد: درحال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی و مصرفی استان مناسب بوده و از زیرساخت‌های پایدار برخوردار است به طوری که حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انجام اقدامات گسترده رسالت خود را در توسعه زیرساختها انجام داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اضافه کرد: ضریب نفوذ اینترنت روستایی و اتصال به شبکه ملی اطلاعات در این استان ۸۷ درصد است؛ به این معنا که از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، هزار و ۱۳۷ روستا از اینترنت روستایی بهره‌مند است.

ضریب پوشش تلفن همراه روستایی استان کردستان ۹۰ درصد بوده و از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، هزار و ۱۸۵ روستا تحت پوشش تلفن همراه روستایی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19880
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.