حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

افتخار و اقتدار امروز را مدیون شهدا هستیم

  • کد خبر : 10041
  • 14 اردیبهشت 1402 - 23:35
افتخار و اقتدار امروز را مدیون شهدا هستیم

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عصر امروز در جمع  راهیان نور و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت  به ارتفاعات بازی دراز با بیان اینکه مردم کشور ما امروز در اوج امنیت هستند، گفت: رزمندگان و شهدا در اوج ناامنی در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۹ کشور را ناکام کردند و  […]

سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عصر امروز در جمع  راهیان نور و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت  به ارتفاعات بازی دراز با بیان اینکه مردم کشور ما امروز در اوج امنیت هستند، گفت: رزمندگان و شهدا در اوج ناامنی در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۹ کشور را ناکام کردند و  افتخار، اقتدار بالندگی امروز به هشت سال دفاع مقدس بر می گردد.

سردار حسینی اظهار کرد: شهدا خالق حماسه و افتخارات بودند امروز وظیفه سطرگی داریم تا روش و راه شهدا را ادامه بدهیم چرا که  در مسیر شهدا حرکت کردن توفیق الهی است.

وی بیان داشت:  امروزه دشمنان به دنبال تسخیر اذهان نوجوانان و جوانان هستند در حالی که ما افتخارات و داشته هایی همچون فرهنگ ایثار و شهادت داریم که باید در این مسیر گام برداریم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همانطور که شهدا تمام قد به پست و آینده پشت پا زدند ما نیز  باید امکانات را بسیج کنیم و عملیات و رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی خلق کنیم.

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

وی افزود: عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

سردار حسینی گفت: در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

فرمانده سپاه بیت المقدس عنوان داشت: بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

وی گفت: در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10041
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.