حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
در سفر 2 روزه رئیس جمهور به کردستان رخ می‌دهد؛

افتتاح ۱۲ کلان پروژه با بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان

  • کد خبر : 19878
  • 01 آبان 1402 - 7:28
افتتاح ۱۲ کلان پروژه با بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان
استاندار کردستان گفت: سفر دوم رئیس جمهور به استان کردستان با بهره‌برداری از 12 کلان پروژه با ارزش بیش از 30 هزار میلیارد تومان اعتبار همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا با اعلام این خبر اظهار داشت: کردستان در آستانه دومین سفر رئیس جمهور به این استان قرار دارد و در این سفر ۲ روزه نه تنها اعتبارات تکمیلی برای پروژه‌های مصوب دور اول سفر ریاست جمهوری اختصاص خواهد یافت بلکه ۱۲ کلان پروژه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: راه‌آهن سنندج، فرودگاه سقز، سد سیازاخ، سد چراغ ویس، سد امیر آباد و رمشت و ۲۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران در مریوان به عنوان مهم‌ترین کلان پروژه‌های افتتاحی در سفر رئیس جمهور به استان کردستان محسوب می‌شوند که در این میان خط ریلی در گام اول تا سنندج و در گام دوم نیز تا مرز باشماق ادامه خواهد یافت.

به گفته وی عقد قرارداد سرمایه‌گذاری با مجموعه هلدینگ‌های خصوصی و دولتی کشور از دیگر اهداف مهم سفر رئیس جمهور به استان کردستان است که تحقق این قراردادها می‌تواند جهشی در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان ایجاد کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان نیز در این خصوص بیان داشت: دولت سیزدهم نگاه ویژه و استثنایی به کردستان دارد که این مهم در طول دو سال گذشته با افزایش قابل توجه اعتبارات اختصاص یافته به استان برای همه ثابت شده است به گونه‌ای که تا سال ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان کردستان وارد شده بود در سال ۱۴۰۱ این میزان به ۲ هزار میلیارد افزایش یافت و پروژه‌های بزرگ شروع و پروژه‌های کلان نیز تکمیل شده است.

گفتنی است هم‌اکنون استان کردستان یک حرکت همه جانبه را در مسیر توسعه هرچه بیشتر آغاز کرده و تحولات قابل توجهی در این استان در حوزه‌های مختلف رخ داده است که حالا سفر دوم رئیس جمهور به استان فرهنگ و هنر می‌تواند در تسریع حرکت رو به رشد استان نیز موثرتر واقع شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19878
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.