حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

افتتاح ۱۲ هزارمیلیارد تومان پروژه آبی در کردستان

  • کد خبر : 20977
  • 12 آبان 1402 - 10:50
افتتاح ۱۲ هزارمیلیارد تومان پروژه آبی در کردستان
با حضور رئیس جمهور نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه آبی در پنج شهرستان کردستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی،  با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی طرح‌های وزارت نیرو که همواره مورد تاکید رئیس جمهور، وزیر نیرو و استاندار کردستان بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بوده،جزو اولین طرح‌هایی است که امروز افتتاح شد و این وعده‌های چند ساله نیز در دولت سیزدهم تحقق یافت.

پروژه های سد چراغ ویس و خط انتقال آب سقز، سد امیر آباد رمشت، سد عباس آباد بانه، تصفیه خانه آب دیواندره و طرح ارتقاء کمی و کیفی تصفیه خانه فاضلاب سنندج امروز به بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان گفت: یکی از مطالبات دیرینه مردم شهر دیواندره، تأمین آب این شهر همزمان با ساخت سد سیازاخ بود که عملیات اجرایی آن در گذشته آغاز شده بود اما به دلایلی متوقف مانده بود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۴٫۵هکتار با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه در ابتدای دولت سیزدهم با ۶۷ درصد پیشرفت، مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده بود، افزود: پس از سفر وزیر نیرو در سال ۱۴۰۰، دستور تأمین منابع مالی و ادامه عملیات صادر شد و در حالی که قرار بود در پایان تابستان امسال آماده بهره برداری شود، در مردادماه جاری به دلیل نیاز آبی فوری این شهر با اقدامات جهادی شرکت آبفا وارد مدار شد.

سد چراغ‌ویس سقز بهره‌برداری شد

در دومین روز سفر دور دوم سفر رییس جمهور به کردستان ساختمان و پروژه آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس افتتاح شد.

طرح آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس که در راستای اجرای آن بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است در دومین روز سفر رئیس جمهور به کردستان و با حضور مسوولان کشوری و استانی افتتاح شد.

این طرح از سال ۱۳۸۹ شروع شد و ارزش فعلی آن ۱۲ هزار میلیارد ریال است.

خط انتقال ۳۲ کیلومتری با ظرفیت تصفیه خانه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید و امروز همزمان با دومین سفر رییس جمهوی و هیئت دولت به استان مدول دوم تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه افتتاح شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20977
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.