حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان:

اعضای خبرگان رهبری، انتخاب مردم و مورد تأیید آنان هستند+ فیلم

  • کد خبر : 29449
  • 09 اسفند 1402 - 10:43
اعضای خبرگان رهبری، انتخاب مردم و مورد تأیید آنان هستند+ فیلم
موسوی نسب، نامزد انتخابات ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری استان کردستان گفت: مجلس خبرگان رهبری، در تعیین رهبر و تأثیرگذاری ریشه‌ای و پایه‌ای آن بر نظام و حاکمیت اسلامی، از جایگاهی قابل توجهی برخوردار می‌باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری هر هشت سال یکبار برگزار می شود و ۱۱ اسفند امسال ششمین دوره این انتخابات همزمان با سراسر کشور در کردستان هم برگزار می شود. در این دوره از انتخابات چهار نفر از کاندیداهای کردستانی تایید صلاحیت شده اند و از این تعداد ۲ نفر با رای مردم راهی مجلس خبرگان خواهند شد از این تعداد سه نفر از روحانیون اهل سنت و یک نفر هم اهل تشیع است.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی نسب نامزد انتخابات ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: کارکرد مجلس خبرگان رهبری برخلاف کارکرد مجلس شورای اسلامی که کارکرد اجرایی دارد، وضع قانون و مقررات، تایید یا تصویب آئین نامه‌ها، تأیید یا استیضاح وزیران و ورود به مسائل اجرایی را بر عهده دارند.

موسوی نسب در ادامه گفت: جایگاه مجلس خبرگان رهبری از دو نکته بسیار مهم و اساسی حائز اهمیت خواهد بود، نکته اول تعیین رهبر که در رأس و درجه اول مملکت و نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی قرار دارد، نکته دوم نظارت کامل، دقیق و ریزبینانه بر نحوه اجرا و مقررات قانون که بر عهده رهبری نهاده شده است.

موسوی نسب نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، یادآور شد: دوام، استقامت و پایداری نظام اسلامی، اجرای از آن جایی که پایه و اساس آن بر دوش مردم است و بدون خواست آنها، هیچ نظامی پایدار نخواهد بود، استواری آن از جهات دیگر بر عهده رکن اصلی و مدیر اعلای جامعه (رهبری) خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه اساسی مجلس خبرگان رهبری و تأثیرگذاری ریشه‌ای و پایه‌ای این مجلس برای نظام و حاکمیت اسلامی، در تعیین رهبر می‌باشد و این موضوع دیگر یک مسئله‌ی استانی، اجرائی، منطقه‌ای و یا گروهی نیست، لذا خبرگان رهبری، متشکل از تعدادی کارشناس که وظایف مهمی را بر عهده دارند، برگرفته از مردم و مورد تأیید آنها هستند و مجموعه ملت یک حاکمیت باشند.

وی تأکید داشت: تأثیرگذاری بسیار مهم مجلس خبرگان رهبری در استحکام ارکان اساسی نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع باید برای مردم و اجتماع تبیین شود، اعضای ۸۸ نفره مجلس خبرگان رهبری با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و بر کرسی مجلس خبرگان رهبری خواهند نشست.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نسب ضمن اشاره به اینکه تأثیر در امور اجرایی و منطقه ای بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، در ادامه بیان داشت: باید فردی به عنوان نماینده مردم در مجلس انتخاب شود که به امور منطقه آشنا باشد و بر مشکلات، ضعف‌ها و امکانات آنان نیز آگاهی کامل و کافی داشته و مسلط باشد.

این نامزد انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری در ادامه عنوان کرد: مردم باید آگاهانه، ریزبینانه و متفکرانه نماینده خود را انتخاب کنند و نباید از روی احساسات رأی داد، زیرا همه ما در مقابل رأی که می‌دهیم، مسئول هستیم، آمار حضور در انتخابات پیش رو از نگاه بین المللی بسیار مهم و اساسی تلقی می‌شود که این نشان از مردم سالاری، استحکام و قدرت نظام اسلامی ایران است.

وی در پایان ضمن درخواست از آحاد مردم در حضوری پرشور در انتخابات، تأکید کرد: امیدواریم مردم در پای صندوق‌های رأی حضوری پرشور داشته باشند و حماسه‌ای بزرگ را در تاریخ به یادگار بذارند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29449
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.