حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

اعزام ۴۱ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستانی به مسابقات کشوری

  • کد خبر : 14874
  • 14 مرداد 1402 - 9:26
اعزام ۴۱ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستانی به مسابقات کشوری
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: ۴۱ دانش‌آموز با نیازهای ویژه از استان کردستان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند که از این تعداد 15 نفر در رشته‌های ورزشی، 7 نفر در بخش قرآن وعترت و 19 نفر در رقابت‌های فرهنگی هنری حضور خواهند داشت.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی با اعلام این خبر اظهار داشت: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه توانمندی‌های زیادی دارند و اگر امکانات و بستر مناسب جهت رشد و خلاقیت این دانش‌آموزان فراهم شود، آنها می‌توانند محدودیت‌های خود را پوشش دهند و توانمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند.

طالب محمدی با اعلام شرکت ۱۵ دانش آموز با نیاز ویژه در رقابت‌های ورزشی گفت: ایجاد تحرک بدنی در بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و بهبود آمادگی جسمانی و حرکتی آنان از اولویت‌های تربیت بدنی آموزش وپرورش استثنایی استان می‌باشد.

وی افزود: افراد معلول با شرکت در فعالیت‌های ورزشی کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده و با اعتماد به نفس بالاتری در جامعه حاضر می‌شوند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اعلام کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در رشته‌های تنیس روی میز ناشنوایان، فوتسال و آمادگی جسمانی در رقابت‌های کشوری شرکت می‌کنند.

وی افزود: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

وی گفت: ورزش علاوه بر این که افسردگی و گوشه‌نشینی را از آنان دور می‌کند، فرصتی مناسب برای اثبات و پرورش بسیاری از توانایی‌های نهفته و کاهش عوارض معلولیت است.

محمدی در ادامه یادآور شد: ورزش معلولین در سطح عمومی با مشکلاتی همچون اعتقادات سنتی ونوع نگرش نسبت به آنان ودر سطح فردی با عدم شناخت آگاهی، کمبود امکانات، محدودیت وسایل حمل ونقل و… مواجه است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به تأثیر مثبت این رقابت‌ها درشناسایی استعدادها و کشف توانمندی‌ها گفت: ورزش ابزاری مهم برای ایجاد نشاط در جامعه وتربیت اجتماعی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: خودباوری و خوداتکایی از محوری‌ترین اصول تربیتی دانش آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش‌آموزان مد نظر قرار گیرد.

آغاز مسابقات قرآن و عترت با شرکت ۷ دانش آموز با نیازهای ویژه

محمدی در ادامه این گفتگو با خبرنگار کردتودی، نظام آموزش و پرورش در جامعه را اساس پیشرفت و حافظ ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: شناخت، پرورش و هدایت توانمندی‌ها، تقویت انگیزه و مسئولیت‌پذیری از اهداف برگزاری این مسابقات است .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان برگزاری چنین مسابقاتی را انگیزه‌ای برای روی آوردن بیشتر دانش‌آموزان به فرهنگ قرآنی، تحکیم مبانی اعتقادی و عملی کردن آموزه‌های دینی عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش آموزان دراین برنامه‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: تزکیه و تعلیم همزاد ومکمل هم هستند و رویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

وی در ادامه همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و اظهار کرد: همراهی اولیای دانش آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر وخاطره ای ماندگار در ذهن دانش آموزان ثبت شود.

رقابت‌های فرهنگی هنری با شرکت ۱۹ دانش آموز با نیازهای ویژه استان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری در حفظ، تقویت، ارتقای سلامت روحی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و تأثیر این فعالیت‌ها بر ارتقای سطح مهارت‌های زندگی و پیشگیری از عوارض ناشی از معلولیت یادآور شد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از استعدادها و توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف برخوردار هستند که در صورت خودباوری شکوفا خواهد شد.

محمدی با تأکید براینکه حرفه‌آموزی در افزایش نگرش مثبت وارتقای سطح خودباوری دانش آموزان با نیاز ویژه تاثیر زیادی دارد، اظهار کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی – یادگیری دانش آموزان را قادر می‌سازد تا دانش، ارزشها ونگرشهای خود را به توانایی‌های بالفعل تبدیل سازند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: مهارت زندگی مهارت شخصی و اجتماعی است که دانش آموزان باید آن را بیاموزند تا با ارتقای توانمندی‌های خود با موقعیت‌ها و مشکلات زندگی به نحوی بهتر و مؤثرتر مواجه شوند .

محمدی افزود: آموزش شغلی نه تنها منجربه تربیت دانش آموزانی خودکفا واجتماعی می‌شود بلکه به تربیت نیروی انسانی کارآمد درمسیر رشد کشور و کارهای تولیدی مفید برای جامعه می‌انجامد.

وی تأکید کرد: آشنایی با مشاغل وپرورش نگرش شغلی در دوره پیش دبستانی وابتدایی، توانمندسازی، آموزش رویکردها ومهارت های وابسته به شغل در متوسطه دوره اول پیش حرفه ای ومهارت آموزی در متوسطه دوره دوم کار دانش خاص باعث می شود تا آنان بتوانند با اتکا به استعدادها وتوانمندی‌های خود با انتخاب شغلی مناسب بعنوان عضومفیدی در جامعه مشارکت داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه مفاهیم آموزش شغلی می‌تواند در خلال برنامه‌ریزی تحصیلی به دانش آموزان آموزش داده شود، بیان کرد: تلاش ما ایجاد زمینه و آماده‌سازی دانش آموزان با نیازهای ویژه برای ورود به بازار کار و داشتن یک زندگی مستقل برای تأمین آینده آنها است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید براهمیت ارتقای سطح کیفی آموزش های مهارتی افزود: با توجه به نیازهای ویژه دانش آموزان استثنایی، با بکارگیری شیوه‌های مناسب تعلیم وتربیت و برنامه‌ریزی های اساسی در جهت به فعلیت رساندن توانمندی های بالقوه آنان تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت آموزی بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر ادامه داد: مهارت آموزی، استعدادیابی وتقویت مهارت های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14874
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.