حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
گزارش؛

اعتکاف؛ مسیر رسیدن به آرامش در روزهای پرتلاطم زندگی

  • کد خبر : 5979
  • 15 بهمن 1401 - 13:55
اعتکاف؛ مسیر رسیدن به آرامش در روزهای پرتلاطم زندگی
این روزها مساجد، میزبان کسانی است که چشم و دل خود را بر روی هرآنچه غیر خدا بسته‌اند و با حضور و خلوت خود در راهی معنوی سفره‌ای را می‌پیمایند که در آن هم‌نشینی با محبوب، توشه این سفر معنوی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، با ورود به مسجد و حضور در جمع معتکفین، حس و حال معنوی خاصی به انسان دست می‌دهد، هر کس خلوتی را برای خود برگزیده است تا در آن در انزوای تنهایی خویش با معبود به طریقی مشغول راز و نیاز باشد تا شاید در این سه روز دل از هرآنچه رنگ تعلق‌پذیر است برکند و در محضر خالق هستی‌بخش با تمرین بندگی رسالت خود را به سرانجام برساند.

خبرنگار کردتودی در این گزارش با معتکفینی که امید به حضور دوباره در این فضای معنوی را داشتند، همراه شد تا از احساس ناب خود؛ دلتنگی‌هایشان برای گوشه‌نشینی و خلوت گزینی با معبود برایمان بگویند.

خانم احمدی بانوی معتکف ٢٩ ساله در این‌باره اظهار داشت: ماه رجب برای کسانی که سال‌های گذشته در اعتکاف شرکت می‌کردند حس و حال عجیبی دارد چرا که در این ماه بی‌صبرانه منتظر ضیافت و خلوت با خدا در روزهای اعتکاف هستیم و همین خود سبب اشتیاقی در وجودمان است.

وی عنوان داشت: خداوند را شاکریم که به سبب بهبود شرایط کشور از لحاظ ویروس کرونا امسال توانستیم باز هم در مراسم اعتکاف حضور به عمل آوریم زیرا در آن دو سالی که بخاطر کرونا این آیین معنوی لغو شده بود بسیاری از معتکفین دلتنگ این مراسم معنوی بودند.

احمدی بیان داشت: برگزاری مراسم اعتکاف و اینچنین مراسماتی بار معنوی هر انسانی را بیشتر می‌کند و همین امر باعث می‌شود که انسان به خدای خود نزدیکتر شود و سرشت خود را از هر چه ناپاکی، پاکی بخشد.

در ادامه خانم امین‌پور که به گفته خود سالهاست که در این مراسم معنوی شرکت به عمل آورده است می گوید: هر سال فرا رسیدن ماه رجب بخصوص روزهای اعتکاف حال و هوای عجیبی برای هر معتکف دارد چرا که عبادت های اعتکاف روح و جان انسان را صیقل می‌دهد.

وی می گوید اعتکاف مانند ریسمانی است که معتکف را به خدا نزدیک می کند و باعث ایجاد تغییر عملی در رفتار و اجرای قول و قرارهایی که هر کس با خدای خود می‌شود.

خانم امین‌پور با بیان اینکه پایان اعتکاف دلتنگی عجیبی برای هر معتکف به همراه دارد افزود: در روز آخر به اندازه‌ای حال دلت خوب است که دوست نداری این مراسم تمام شود و همان جا است که به خودت قول می‌دهی که حتما سال آینده نیز در این مراسم شرکت کنی .

در ادامه دختر نوجوانی که گویا ١٤ سال بیشتر ندارد مشغول خواندن قرآن است وی در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان داشت: از همان بچگی به همراه مادر و خواهرم در این مراسم شرکت میکردم و همین باعث شد تا در من اشتیاقی به وجود آید تا هر سال در این مراسم به عنوان تکلیف بندگی شرکت نمایم و نهایت استفاده را از این مراسم معنوی ببرم.

وی افزود: اعتکاف برای هر بنده تلنگری است تا با استفاده از آن زمینه خودسازی را تمرین کند تا در این سه روز با انجام اعمال مستحبی مانند خواندن نماز و قرآن، بیشتر به خدا نزدیک شود.

در ادامه مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت است و در ایام پیش رو مراسم اعتکاف در شهرستان‌های قروه، بیجار، سنندج و کامیاران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رازیانی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: مراسم اعتکاف در ۱۰ مسجد در سطح استان در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مناجات‌خوانی، ادعیه و برنامه‌های معمول اعتکاف، یک سری برنامه‌های بصیرت‌افزایی هم مدنظر قرار گرفته است که در این مراسم معنوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در ایام اعتکاف جلسات سخنرانی معرفتی و معنوی با حضور اساتید استانی و کشوری خواهیم داشت و برای نوجوانان و جوانانی که اعتکاف اولی هستند حلقه‌های مخصوص تشکیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5979
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.