حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

اصلی ترین محصول پروتئینی در مدار نزولی/ قیمت گوشت مرغ همچنان کمتر از نرخ مصوب در بازار است

  • کد خبر : 5449
  • 05 بهمن 1401 - 9:54
اصلی ترین محصول پروتئینی در مدار نزولی/ قیمت گوشت مرغ همچنان کمتر از نرخ مصوب در بازار است
گوشت مرغ در استان کُردستان به عنوان اصلی ترین محصول پروتئینی مورد استفاده طی روزهای متوالی در مدار نزولی قرار گرفته است و حدود ده هزار تومان کمتر از قیمت مصوب به فروش می رسد که علی رغم موافقت مردم، ضرری برای تولیدکنندگان به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، گوشت سفید یکی از اقلام غذایی پرمصرف در بین ما ایرانی هاست و استان کُردستان با تولید سالانه یک صد هزار تُن گوشت مرغ یکی از ده استان برتر تولید کننده این ماده پروتئینی در کشور است و  به عنوان اصلی ترین محصول پروتئینی مورد استفاده طی روزهای متوالی در مدار نزولی قرار گرفته است.

هر چند روزی از قیمت بالای آن گلایه داریم و روزی به دلیل قیمت پایین آن مرغداران ضرر می کنند اما این روزها قیمت مرغ در استان ۱۰ هزار تومان نسبت به نرخ مصوب تنظیم بازار کمتر می باشد و این موضوع  هر چند مورد استقبال مصرف‌کنندگان  قرار گرفته، اما مشکلاتی برای تولیدکنندگان به همراه داشته است.

بنابراین کاهش قیمت مرغ در بازار کمتر از نرخ مصوب بیانگر افزایش عرضه و وفور گوشت مرغ در بازار است، اما برخی تولیدکنندگان بر این باورند که این مبلغ نه‌ فقط سودی برایشان ندارد، بلکه ضررشان را در پی دارد.

تولیدسالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در استان کُردستان

پوریا شهسواری مدیر خدمات بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی از تولیدسالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در استان خبر داد و گفت: این میزان در ۷۱۰ واحد فعال مرغداری تولید می شود.

وی گفت: چهار میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان در دی ماه سال جاری انجام شده است که این نشان می دهد در آستانه تعطیلات نوروز مشکلی در تامین این نوع گوشت نخواهیم داشت.

وی افزود: مصرف کُردستانی ها از گوشت مرغ ۴۵ هزار تُن است که ۵۵ هزار تُن مصرف مازاد آن به استان ها همجوار ارسال می شود و این روزها خرید مرغ به دلیل قیمت مناسب‌تر آن بیشتر شده است چرا که ۹ الی ۱۰ هزار تومان از قیمت مصوب ۶۳ هزار تومانی کمتر است و شرایط مناسب برای مردم جهت خرید مرغ در روزهای آینده است.

شهسواری با بیان اینکه در استان میزان تولید گوشت مرغ و قرمز گرم به اندازه کافی وجود دارد، میزان توزیع منجمد آن نسبت به دیگر کالاها کمتر بوده است  یادآور شد: به اندازه کافی گوشت قرمز منجمد در استان خریداری شده است و با قیمت مناسبی هم توزیع می شود لذا انتظار می رود شهرستان‌ها برای جذب آن سرعت عمل بیشتری داشته باشند تا سهمیه بعدی هم در کمترین زمان ممکن به استان اختصاص یابد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5449
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.