حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

اشتغال ۱۳۰۰ نفر از مددجویان در بنیاد تعاون زندانیان کردستان

  • کد خبر : 27503
  • 07 بهمن 1402 - 12:11
اشتغال ۱۳۰۰ نفر از مددجویان در بنیاد تعاون زندانیان کردستان
مدیر بنیاد تعاون زندانیان نمایندگی کردستان گفت: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با داشتن ۴۶ کارگاه فعال به‌صورت خودگردان، مشارکت یا واگذاری به کارآفرین و اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی، موفق به ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر از زندانیان شده است.

شهرام حنیفی امروز (هفتم بهمن ماه) با اشاره به اشتغال زندانیان در کردستان گفت: از این تعداد ۴۸۰ نفر به‌صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار شدند و بقیه در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند. متوسط دریافتی زندانیان اعزام به‌ کار و کارگاهی با توجه به ساعت کارکرد و کیفیت کار آنها (سطح مهارت) به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: محصولات تولیدی زندانیان بنا بر نوع فعالیت شامل خودگردان، مشارکت، واگذاری به کارآفرین یا مراکز خصوصی و دولتی به فروش می‌رسد که در نوع فعالیت خودگردان توسط واحد بازرگانی بنیاد تعاون به بازار عرضه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه مواد اولیه تولیدات زندانیان توسط بنیاد تعاون تهیه و در دسترس آنها قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در نوع فعالیت مشارکت و واگذاری توسط کارآفرین و محصولات تولیدی شامل محصولات بتنی، تریکو، پرورش ماهی، پرورش قارچ و تولیدات صنایع دستی زندانیان با کمک و بازاریابی بنیاد تعاون یا برگزاری نمایشگاه‌ به بازار عرضه می‌شود.

حنیفی ادامه داد: عمده فعالیت‌های کشاورزی بنیاد تعاون زندانیان استان کردستان شامل کاشت جو، گندم، فرنگی جات، محصولات گلخانه، پرورش قارچ و محصولات باغی شامل گل محمدی، صنوبر، سیب زرد و قرمز و … است.

وی گفت: در راستای تشویق کارآفرینان برای راه‌اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و تشویق مراکز خصوصی برای به‌کارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی ۴ درصد می‌کند.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان نمایندگی استان کردستان افزود: محصولات تولیدی زندانیان شامل صنایع دستی (تسبیح، وسایل چوبی دکوری، گیوه، فرش دستبافت، کیف پول چرم، ساک و کوله پشتی)، محصولات خیاطی و تریکو (لباس بیمارستانی، پافر، شلوار، لباس‌های ورزشی)، صنایع فلزی (در و پنجره، فرغون و …)، بند ساعت، زغال، کاسه سفالی و محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27503
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.