حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد:

اشتغالزایی چهارهزار نفری با اجرای پروژه زنجیره فولاد در کردستان

  • کد خبر : 13338
  • 17 تیر 1402 - 9:37
اشتغالزایی چهارهزار نفری با اجرای پروژه زنجیره فولاد در کردستان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای اجرای زنجیره فولاد در استان ۱۷ طرح تعریف شده که با اجرای آنها برای بیش از چهار هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با کُردتودی اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون گام‌های موثری در فرآوری مواد معدنی در استان برداشته شده و انتظار می‌رود شاهد رونق اقتصادی و اشتغال در استان باشیم.

وی افزود: کردستان به سمت صنعتی‌بودن در حرکت است و این نوید را می‌دهد که در زمینه تولید اشتغال‌آفرین و در  سال مهار تورم و رشد تولید که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، در زمینه رشد تولید قدم‌های موثری در امر سرمایه‌گذاری برداشته‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: هدف ما در بحث مواد معدنی از معدن تا محصول نهایی هست.

خلیقی یادآور شد: همت سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری در داخل استان است که از همین مواد معدنی فراوری در استان شکل بگیرد و از مزایایی آن در بحث اشتغال بهره لازم را ببریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای اجرای زنجیره فولاد در استان ۱۷ طرح تعریف شده که با اجرای آنها برای بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی از سرمایه‌گذاری ۴۲۰۰ میلیارد تومانی در زنجیره فولاد کردستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی زنجیره فولاد کردستان از خام‌فروشی و خروج مواد معدنی از استان جلوگیری و فرآوری محصولات می‌تواند ارزش‌افزوده قابل‌توجهی را به استان کردستان برساند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خروج مواد معدنی به صورت خام از استان را یکی از نقاط ضعف این حوزه بیان کرد و افزود: امیدواریم با ایجاد کارخانه‌های فرآوری در کنار معادن، بتوانیم اشتغال‌زایی و اشتغال‌آفرینی مدنظر را قرار دهیم، عمده مشکل در اجرای این طرح نبود سرمایه‌گذاری شرکت‌های توسعه‌ای مثل ایمیدرو، ایدرو و شستا در کردستان است.

وی عنوان کرد: تولید ورق گرم فولاد یا همان اسلب در شرکت فولاد کردستان در شهرستان قروه بوده، طرح تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد کردستان در شهرستان بیجار، طرح تولید آهن اسفنجی در شرکت ذوب آهن شهرستان قروه، طرح تولید گندله آهن در شرکت صبانور در شهرستان بیجار و طرح تولید کنسانتره شرکت کیمیا در بیجار از مهم‌ترین طرح‌هایی بوده که در استان در دست اقدام است.

خلیقی با ذکر اینکه برای اجرا و تکمیل پروژه زنجیره فولاد در کردستان رقمی معادل ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در واحدهای تولیدی مجتمع فروآلیاژ شهرستان قروه فرومنگنز، فروسیلیکو منگنز و زینگز تولید و در نهایت زنجیره فولاد کردستان تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت کیمیامعادن سپاهان به عنوان یکی از طرح‌های زنجیره فولاد در کردستان، در زمینه تولید کنسانتره در بیجار فعالیت می‌کند که در فاز نخست ظرفیت تولید آنها ۳۰۰ هزار تن و فاز دوم آن هم دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: شرکت صبانور هم در زنجیره فولاد استان سرمایه‌گذاری کرده است و هم اکنون واحد تولید کنسانتره سنگ آهن و گندله آن با ظرفیت هر کدام یک میلیون تن در شهرستان بیجار ایجاد شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13338
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.