حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
نشست هم‌اندیشی استاندار کردستان با انجمن‌های معلولین؛

استعدادهای ناب پشت دیوار فراموشی به یغما نرود

  • کد خبر : 24046
  • 12 آذر 1402 - 13:29
استعدادهای ناب پشت دیوار فراموشی به یغما نرود
استاندار کردستان با اشاره به تکریم توان‌خواهان و اهمیت گره‌گشایی از مشکلات آنان، مناسب‌سازی ادارات، اماکن، معابر و فضای شهری ویژه توان‌یابان و دسترسی آسان آنان به خدمات را در اولویت قرار داد و گفت: خدمت به افراد دارای معلولیت، افتخار ماست و در سطح کلان پیگیر مطالبات این قشر از جامعه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا امروز دوازدهم آذر ماه، در نشست هم اندیشی مدیران مراکز غیر دولتی و انجمن‌های معلولین که در محل سالن اجتماعات بهزیستی سنندج برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی معلولان این قشر را توان‌یابان توانگر توصیف کرد و اظهار داشت: جامعه ارجمند معلولان با توکل به پروردگار یکتا و تکیه بر اراده محکم و خودباوری، در عرصه های مختلف هنری، علمی و فنی، نشان دادند که توانمند و افتخار آمیز هستند.

وی مناسب‌سازی ادارات دولتی، اماکن و فضاهای شهری جهت سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات را ضروری بیان کرد و گفت: عمده‌ترین مسئله امروز در استان و سایر نقاط مناسب سازی معابر است که اهتمام ویژه را می‌طلبد و این مهم را در دستور کار قرارمی‌دهیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه کار و خدمت به افراد دارای معلولیت، افتخار ماست، تصریح کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی خاص شهر سنندج با وجود تپه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد، دستگاه‌های ذیربط موظف هستند معابر را جهت تردد آسان توان یابان بدون مشکل و مانع، در شهر فراهم کنند.

زارعی کوشا با اشاره به تاثیر فعالیت‌های ورزشی بر سلامتی معلولین، افزود: ورزش و برنامه‌های تربیت بدنی جزو واجبات برنامه‌های روتین معلولین است که باید به آن توجه ویژه معطوف شود.

وی با تاکید بر حمایت از برنامه های ورزشی جامعه معلولان و بازسازی فضاهای ورزشی در مجموعه ۲۲ گلان و دیگر اماکن ورزشی در استان، ادامه داد: ترغیب و تشویق جامعه توان‌یاب به ورزش از طریق برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را جزو اولویت‌ها می‌دانیم و حمایت می‌کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه، دولت مردمی متعهد و مشتاق خدمات‌رسانی به معلولین است، اظافه کرد: پیگیر مطالبات معلولان از طریق مجموعه مدیریت در سطح کلان، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون هستیم و در این راستا ضمن اهمیت بیان دیدگاه کارشناسی نسبت به قانون توسط بهزیستی، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی، امیدواریم گره‌گشایی از مشکلات این افراد از جامعه نیز، فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24046
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.